محمدرضا صالحی از تشکل های غیردولتی خبر داد:
مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی افزایش دو برابری شمار سمن ها و تشکل های مردمی در استان طی ۴ سال اخیر را حاکی از باور عمیق و رویکرد حمایتی دولت به این تشکل ها و سپردن امور به بخش غیردولتی دانست.
کد خبر: ۴۷۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ 14 August 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ، «محمدرضا صالحی» که در گردهمایی سازمان های مردم نهاد استان به مناسبت روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی سخن می گفت، با اشاره به فعالیت 144 سازمان مردم نهاد و تشکل غیردولتی در استان تصریح کرد: اگرچه تقویت کمّی و کیفی این تشکل ها مورد تأکید است، اما در عین حال، حمایت دولت از این سازمان ها و تشکل ها باید به طور تدریجی کاسته شود و آن ها بتوانند برنامه های خود را مستقل پیش ببرند.
وی ساخت مرکز درمان تخصصی بیماران خاص در مرکز استان و برخی دیگر از دستاوردهای تشکل های غیردولتی خراسان شمالی را یادآور شد و آن را نمونه ای از توانمندی بخش غیردولتی برشمرد و گفت: سمن ها و تشکل های استان در کنار همه برنامه های خود باید با آموزش، الگوسازی و فرهنگ سازی در حوزه های مختلف به یاری بخش دولتی بیایند و در حل مشکلات جامعه کمک کنند.
وی موفقیت سمن ها و تشکل های مردمی استان در بخش هایی نظیر بهبود محیط زیست، گردشگری، کمک به بیماران خاص، خیریه ها، تأمین مسکن اقشار آسیب پذیر، حقوق بشر و کرامت انسانی، تحکیم خانواده، تحقیق و پژوهش و آسیب های اجتماعی را ستودنی خواند.
استاندار هم چنین با اشاره به نزدیک شدن به شهریورماه و آغاز هفته دولت، یکی از ویژگی های هفته دولت امسال را مقارن شدن آن با آغاز به کار دولت دوزادهم دانست که با استمرار برنامه های دولت یازدهم در حوزه اشتغال، فقرزدایی و توسعه پایدار و با شعار «آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت» گام بر خواهد داشت.
مهندس صالحی، سفر قریب الوقوع پروفسور سمیعی به خراسان شمالی را نیز فرصتی مغتنم برای تقویت بخش غیردولتی استان دانست و از اعضای سمن های حاضر در نشست خواست، با پیوستن به پویش ملی حمایت از خرید کالای استاندارد ایرانی و کمک به تقویت تولید و اشتغال و تقویت بخش تعاون، در این عرصه نیز یاریگر دولت و جامعه باشند.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه های دولتی نیز با واگذاری بخشی از امور پژوهشی و اجرایی به تشکل های مردمی می توانند به آن ها کمک کنند؛ کما این که استانداری خراسان شمالی در یک سال گذشته با انعقاد قراردادهای گوناگون با این تشکل ها، حدود 155 میلیون تومان به آن ها کمک کرده است.
«محمدتقی ایرانی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز با اشاره به رویکرد حمایتی دولت تدبیر و امید به سمن ها و تشکل های مردمی و واگذاری امور به مردم، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت گسترده تر مردم استان در این تشکل ها و تداوم گفتمان منسجم کنونی، اهداف پیش بینی شده در این بخش محقق شود.
«فریبا باقری» مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم گزارشی از وضعیت جاری تشکل ها و سمن های استان ارائه کرد و با اشاره به افزایش دو برابری شمار تشکل های استان در 4 سال اخیر، گشایش خانه تشکل های غیردولتی استان با حضور استاندار را نمادی از اهمیت و جایگاه این تشکل ها توصیف کرد.
«ملیحه یغمایی» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز به برنامه های مهم حمایت از سمن ها و بهره گیری از ظرفیت آنان در حوزه آموزش و فرهنگ سازی اشاره کرد و حضور آنان در کارگروه امور بانوان و خانواده را نیز زمینه ساز ارتقای برنامه های اجرایی این بخش نامید.
در این همایش نمایندگان 15 سازمان مردم نهاد و تشکل غیردولتی خراسان شمالی به بیان دغدغه های خود پرداختند. این همایش با تجلیل از برترین ها به کار خود پایان داد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار