گنجینه معرفت‌ها صبح یک‌شنبه و هم‌زمان با روز عاشورای حسینی سراسر سیه‌پوش شد و مردم خراسان شمالی در عزای سیدالشهدا(ع) اشک ماتم ریختند.
کد خبر: ۵۰۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 02 October 2017
صبح یک‌شنبه هم‌زمان با عاشورای حسینی، گنجینه معرفت‌ها غرق در حزن و اندوه شد و مردم خداجو و مؤمن خراسان شمالی در سوگ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اشک ماتم ریختند.

ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت و عاشقان امام حسین (ع) در شهرها و روستاهای خراسان شمالی از ساعات اولیه روز یک‌شنبه مصادف با عاشورای حسینی، آئین‌های مختلف عزاداری را برگزار کردند و در سوگ سرور و سالار شهیدان سیه‌پوش شدند.

اندوه و ماتم شهادت سیدالشهدا(ع) ویارانش، امروز مردم دین‌دار و ولایتمدار جای‌جای خراسان شمالی را به مکان‌های عزاداری کشاند و هزاران نفر از عزاداران با شور حسینی و شعور ولایی به سوگواری روز عاشورا پرداختند.


در مرکز خراسان شمالی نیز عزاداران حسینی و هیئت‌های مذهبی از ساعات اولیه روز عاشورا با حرکت به سمت آستان مقدس امامزاده سلطان سید عباس(ع) بجنورد، عمق ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت(ع) را به نمایش گذاشتند.

دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی در بجنورد طبق برنامه از قبل مشخص‌شده مسیرهای منتهی به میدان دفاع مقدس و حرم مطهر امامزاده سید عباس(ع) را به سر و سینه‌زنان طی کردند و در عزای سید و سالار شهیدان اشک ماتم ریختند.


در دو طرف مسیر نیز بسیاری از زائران و مردم مرکز خراسان شمالی با دسته‌های عزاداری همراهی کرده و خیل عظیم عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در خیابان‌های اطراف و منتهی به حرم مطهر امامزاده سید عباس(ع) ارادت خود را به شهید کربلا ویاران باوفایش نشان دادند و در مصیبت خاندان اهل‌بیت(ع) بر سر و سینه زدند.

اقامه نماز ظهر عاشورا

ظهر امروز یکشنبه با حضور گسترده مردم عزادار و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) نماز ظهر عاشورا پس از عزاداری در ۲۵ نقطه مختلف خراسان شمالی برگزار شد.

هم‌زمان با به صدا درآمدن آوای ملکوتی اذان ظهر، نماز جماعت به یاد نماز ظهر عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) با حضور خیل کثیری از مردم عزادار مرکز خراسان شمالی و هیئت‌های مذهبی در جوار آستان مقدس امامزاده سید عباس(ع) بجنورد برگزار شد.

نماز ظهر عاشورا در مرکز خراسان شمالی به امامت حجت‌الاسلام یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در این استان اقامه شد و مردم عزادار بجنورد در نماز ظهر عاشورا شرکت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار