دبیر انجمن های علمی دانشکده بهداشت از برپایی چادرهای آموزش بازیافت در خراسان شمالی خبرداد و گفت: از روز جهانی بهداشت به مدت ۱۰ روز این آموزش‌ها به صورت رایگان برای مردم استان ارائه می‌شود.
کد خبر: ۵۰۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 03 October 2017
سیدحسن طیبی اظهار داشت: به مناسبت هفته جهانی بهداشت٬ انجمن علمی دانشکده بهداشت و سازمان مدیریت پسماند و مرکز بهداشت شهرستان بجنورد و کمپین دانشجویی تنفس 1 ٬ چادر آموزشی بازیافت مواد برای خدمت به شهروندان در میادین اصلی شهر برپا شده است.

وی افزود: در این چادرها کیسه‌های پارچه‌ای به صورت رایگان بین شهروندان توزیع می‌شود که این کیسه‌ها برای نان و خرید خیلی مناسب است و می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

دبیر انجمن های علمی دانشکده بهداشت بجنورد با اشاره به تاثیر آموزش در عدم استفاده از مصنوعات پلاستیکی و کمک به احیای طبیعت٬  کرد: به کمک سازمان مدیریت پسماند یک سری کد اشتراک به شهروندان داده می‌شود و کیسه‌هایی به آن‌ها می‌دهند که زباله‌ها را تفکیک کنند و برای جمع‌آوری زباله‌های قابل بازیافت با این سازمان تماس بگیرند.

طیبی از شهروندان خراسان شمالی خواست با توجه به اهمیت موضوع بازیافت٬ زباله‌های تر و خشک را جداسازی کنند و ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند٬ زباله‌های تفکیک شده را از منازل جمع آوری می‌کند و به پیمانکاران تحویل می‌دهد و به این صورت زباله‌ها وارد چرخه بازیافت می‌شود.

وی افزود: همکاری‌های داشنکده بهداشت و سازمان مدیریت پسماند بجنورد٬ عاملی مهم برای آموزش شهروندان است و از این پس تلاش می‌کنیم این همکاری‌ها بیشتر شده و ادامه دار باشد تا تاثیر آن را در کاهش تولید زباله و بازگشت زباله‌های قابل بازیافت به چرخه استفاده ببینیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار