نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: حضور روحانیون و طلاب در آموزشگاه‌ها و مدارس استان خراسان شمالی فرصت مغتنمی است که باید به خوبی از آن بهره گرفته شود.
کد خبر: ۵۰۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 03 October 2017
آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در دیدار با معاون تبلیغ حوزه علمیه استان، با اشاره به مشکلات روحانیان مبلغ، اظهار داشت: افرادی مخلصی که در حوزه‌های علمیه درس می‌خوانند و سختی‌های دوران طلبگی را می‌گذرانندبه شایستگی از طرفیت آن‌ها استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مدال‌های افتخار حوزه علمیه این است که در طول تاریخ بدون وابستگی به حکومت‌ها و دولت‌ها کار خود را پیش برده است، یادآور شد: بنا به فرموده شهید مطهری حوزه علمیه از نظر معنوی به خدا وصل بوده و از نظر مادی به مردم متصل است.

آیت‌الله یعقوبی با بیان اینکه طلبگی در ذات خود با سختی و مشکلی عجین شده است، اضافه کرد: بزرگان دینی از قدیم با مشکلات دست و پنجه نرم کرده‌اند و ویژگی حوزه هم این است که با سختی‌ها اسلام را به‌پیش برده است.

آیت الله یعقوبی با اشاره به اینکه یکی از مدال‌های افتخار حوزه علمیه این است که در طول تاریخ بدون وابستگی به حکومت‌ها و دولت‌ها کار خود را پیش برده است، یادآور شد: بنا به فرموده شهید مطهری حوزه علمیه از نظر معنوی به خدا وصل بوده و از نظر مادی به مردم متصل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به مشکلات مالی روحانیان مبلغ و مشاوران مذهبی در مدارس، گفت: اگر ما وابسته به دولت‌ها بودیم وضع بهتری می‌داشتیم اما ما نخواستیم دولتی باشیم و در حالی که حکومت ما دینی است اما دین ما حکومتی نیست.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان این‌که استقلال روحانیت شیعه ارزشمند است و باید قدردان آن باشیم، اضافه کرد: بنا به فرموده شهید مطهری روحانیت شیعه درخت تنومندی است که در طول تاریخ بر روی پای خود ایستاده و اگرچه شاید در بعضی از مقاطع تاریخی شاخه‌ای از این درخت پوسیده شده است؛ اما ریشه آن سالم و محکم است.

آیت الله یعقوبی با یادآوری اینکه زمانی روحانیان را به مدارس و آموزش و پرورش راه نمی‌دادند، خاطرنشان کرد: در دوران رژیم ستم‌شاهی و حتی ابتدای انقلاب، ورود روحانیان به مدارس را تحریم کرده بودند اما اکنون این ظرفیت به‌خوبی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: حضور روحانیون و طلاب در آموزشگاه‌ها و مدارس استان خراسان شمالی فرصت مغتنمی است که باید به خوبی از آن بهره گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار