معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی از حضور ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان استان در جشنواره‌های خوارزمی خبرداد و گفت: ارتقاء دانش مهارت و نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش و شیوه کشف و حل خلاقانه مسائل مهم ترین هدف برگزاری جشنواره خوارزمی است.
کد خبر: ۵۰۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 03 October 2017
عباس سعیدی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: 100 درصد دانش آموزان خراسان شمالی در حداقل یکی از محورهای جشنواره خوارزمی در سال تحصیلی 69-95شرکت داشتند.
 
وی ضمن برشمردن اهداف جشنواره خوارزمی افزود: ارتقاء دانش مهارت و نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش و شیوه کشف و حل خلاقانه مسائل مهم ترین هدف برگزاری جشنواره خوارزمی است. فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها، کیفیت بخشی به فرایند یاددهی و یادگیری، کاربردی کردن دانش و ارتباط دادن آن با نیازهای جامعه، توجه ویژه به دستاوردهای علمی و عملی دانش آموزان و تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری از دیگر اهداف این جشنواره است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: محورها و عناوین مسابقات شامل پژوهش، فعالیت‌های آزمایشگاهی، دست‌سازه‌ها٬ زبان و ادبیات فارسی، ایفای نقش و بازارچه است.

سعیدی در ارتباط با فرهنگ مطالعه و پژوهش خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را دانش آموزان معلمان، کارکنان آموزش و پرورش تشکیل می‌دهند، چنین جمعیتی به عنوان نیروی انسانی فعال می‌تواند در جهت رشد و توسعه پایدار کشور تاثیرگذار باشد. بی‌شک تحقق این هدف در شرایط فعلی منوط به نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و پژوهش به ویژه در بین نسل آینده‌ساز جامعه و نیز بهره‌گیری از دانش‌های پژوهش‌محور و فناوری‌های نوین است.

وی اضافه کرد: برگزاری اولین بازارچه دانش آموزان کارآفرین٬خراسان شمالی با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی٬ مهم‌ترین اقدام انجام شده در راستای جشنواره نوجوان خوارزمی بود.

سعیدی ضمن اشاره به همکاری سایر دستگاه‌ها جهت اجرای 6 محور جشنواره نوجوان خوارزمی بیان داشت: از دستگاه‌های اجرایی٬ ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه‌ای،میراث فرهنگی و گردشگری، بهزیستی، صنعت و معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب و برق انتظار می‌رود با حمایت‌های مالی و جذب اسپانسر٬ سبب تشویق دانش آموزان و طرح‌های آن ها شوند. هم‌چنین غرفه‌هایی در کنار غرفه‌های دانش آموزی در دومین بازارچه دانش آموزی برپا کنند.

وی در پایان اضافه کرد: انتظاری که از سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی داریم این است که مساعدت لازم را برای تامین اعتبار مورد نیاز اجرای جشنواره نوجوان خوارزمی استان داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار