رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۹۸ درصد خانواده‌های دارای دانش‌آموز استثنایی زیرخط فقر قرار دارند و با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۵۰۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 03 October 2017
علی متقیان بعدازظهر دوشنبه در نشست شورای آموزش‌وپرورش خراسان شمالی اظهار کرد: مشکل عمده‌ای که در بخش آموزش استثنایی با آن مواجه هستیم توان مالی پایین خانواده‌های این دانش‌آموزان است که حتی در تأمین هزینه سرویس ایاب و ذهاب فرزندان خود با مشکل مواجه هستند.

متقیان بابیان اینکه اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان ماهیانه ۵۰ میلیون تومان بابت این امر می‌پردازد، تصریح کرد: ۶۰ درصد جمعیت دانش‌آموزان استثنایی در روستاها زندگی می‌کنند و خانواده‌های آنان در مشکلات مالی به سر می‌برند.

وی بابیان اینکه اعتبارات موجود جوابگوی خرید اقلام توان‌بخشی نیست، عنوان کرد: همچنان در هوشمند سازی مدارس مشکل‌داریم و تجهیزات به حد استاندارد در مدارس استثنایی وجود ندارد.

وی افزود: مدرسه استثنایی اسفراین تنها مدرسه در خراسان شمالی است که برای آموزش ۱۷۰ دانش‌آموز استثنایی از مقطع پیش‌دبستان تا متوسطه در یک مکان در نظر گرفته‌شده که خواستار ایجاد حداقل یک مدرسه چهار کلاسه برای مقطع پیش‌دبستان هستیم.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی عنوان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز استثنایی در ۱۵ مدرسه شهری و ۲۹ مدرسه روستایی در استان تحصیل می‌کنند.

متقیان تصریح کرد: یک هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز استثنایی نیز به‌صورت غیرمستقیم تحت پوشش قرار دارند که در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

وی با تأکید بر اینکه تشخیص زودهنگام در آموزش و فعالیت مؤثر دانش‌آموزان استثنایی در جامعه حائز اهمیت است، گفت: در این راستا ۲۰ هزار دانش‌آموز و نوآموز در خراسان شمالی در طرح سنجش حضور پیدا کردند و این طرح تا پایان مهرماه جاری ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار