رئیس دانشگاه بجنورد گفت: دانشجویان این دانشگاه با درخشش در المپیادهای کشوری٬ ۱۳ سهمیه را از آن خود کرده‌اند.
کد خبر: ۵۰۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 04 October 2017
دکتر احمد محقر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان  اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید 3929  دانشجو و 155 نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه فعالیت علمی دارند.

وی با تشریح وضعیت کتابخانه این دانشگاه افزود: در کتابخانه دانشگاه دولتی٬ 45495 هزار جلد کتاب وجود داشته و از هر کتاب 2 جلد در دسترس است تا دانشجوها دچار مشکل نباشند و در بحث دسترسی و داشتن کتاب‌های درسی با کمبود مواجه نشوند.

رئیس دانشگاه بجنورد تصریح کرد: در حوزه های تغذیه، ورزشی، فرهنگی و مذهبی و برای وام‌های دانشجویان٬ فعالیت‌های گسترده‌ایی صورت گرفته است که برای نمونه در حوزه تربیت بدنی در سال 96-95 کارنامه درخشانی را داشته ایم.  32 مدال طلا در منطقه و کشور توسط دانشجویان این دانشگاه کسب شده است.

محقر ادامه داد: ورزشکاران دانشجوی  دانشگاه  بجنورد مدال‌های رنگانگی را برای دانشگاه ارمغان آورده‌اند و در حال حاضر  20 تیم ورزشی در حال فعالیت هستند که خود را  برای حضور در المپیادها آماده کرده و سهم ورزشی دانشگاه ما در المپیادها رشد خوبی داشته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مشاوره‌ای این دانشگاه بیان داشت: مشاوران جزو حوزه‌های فعال در دانشگاه بجنورد هستند که با توجه به مسائل جوانان و در قالب طرح ملی پایش٬ فعالیت‌های زیادی را انجام می‌دهند و در زمان ثبت نام دانشجویان جدیدالورود٬ در مرکز مشاوره دانشگاه بجنورد هم برای آن‌ها پرونده‌ای  تشکیل می‌دهند که بتوانند دانشجویان را  مطالعه و رصد کنند.

رئیس دانشگاه بجنورد اظهار داشت:  3 سال متوالی است که مرکز مشاوره دانشگاه بجنورد به عنوان بهترین مرکز مشاوره شناخته می شود و در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت‌های خوبی انجام شده و  تاکنون 118 مراجعه کننده داشته است. زمان  جلسات این مرکز٬ عدد 2964 ساعت است که نشان دهنده اهمیت مشاوره و سلامت برای دانشجویان است و با تلفیق و پایش سیمای زندگی دانشجویان٬ این اتفاق به تحقق می پیوندد.

محقر در زمینه فعالیت تشکل و کانون‌های دانشجویی این دانشگاه نیز گفت: تعداد کانون‌های فرهنگی٬ دینی و اجتماعی در دانشگاه بجنورد از 10 به 18 رسیده است و در حالی که در سال 93 تنها بسیج دانشجویی دانشگاه فعال بود٬ در حال حاضر به همت دانشجویان، انجمن اسلامی هم فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس دانشگاه بجنورد از اعتبارات سفر رهبری برای ساخت مسجد در این دانشگاه خبر داد و افزود: احداث مسجد دانشگاه دولتی که از اعتبارات سفر رهبری 5.5 میلیارد تومان برای ساخت آن تخصیص پیدا کرد٬ آخرین مراحل آماده سازی خود را می‌گذراند و چند ماه بعد به بهره برداری می‌رسد و این مسجد تلفیقی از معماری مدرن و اسلامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار