رئیس دانشگاه علوم قرآنی خراسان شمالی گفت: تمسک به فرهنگ و نهضت عاشورا و بهره‌گیری از آموزه‌های آن٬ سبب زانو زدن دشمنان این نظام شده است.
کد خبر: ۵۰۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 07 October 2017
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیم مهدوی‌پور امشب در جمع عزاداران حسینی در بیت نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) برای احیای دین و سنت‌های نبوی بود و آن‌چه پس از حادثه عاشورا رخ داد٬ روشنگری و بصیرت افزایی زینبی و سجادی بود که جامعه را با حقیقت واقعه عاشورا آشنا کرد.

وی با اشاره با آیات قرآنی و داستان زندگی حضرت موسی(ع) و همسان‌سازی این داستان با واقعه عظیم عاشورا افزود: فرعون می‌خواست واقعیت پیامبری موسی(ع) که همانا قدرت لایزال وحیانی او بود را کتمان و مردم را در این زمینه فریب دهد٬ اما معجزه ید بیضای موسی، توطئه فرعون را خنثی کرد و در عاشورا نیز روشنگری زینب کبری(س)، نقشه شوم یزید را برهم زد.

رئیس دانشگاه علوم قرآنی خراسان شمالی به جریان ورود کاروان اسرا به کوفه و شام اشاره و خاطرنشان کرد: مجلس یزید در شام٬ نمونه و همسانی از نمایش قدرت‌های بزرگ برای ترساندن ملت‌های مظلوم است٬ اما غیرت علوی زینب کبری(س) این مجلس را به نمایشگاهی برای فضاحت یزید تبدیل کرد و یزید ملعون هیچ دستاوردی از این مراسم نیافت.

مهدوی‌پور راز ایستادگی در برابر قدرت‌های بزرگ را در دیانت و تقوا دانست و افزود: در سال 61 هجری و پس از واقعه عاشورا٬ آن چیزی که بیشتر از همه خودنمایی می‌کرد٬ صبر و تقوای زینب کبری(س) بود و تمام مردم کوفه و شام دیدند که انسان با ایمان و با دیانت چگونه در برابر یزیدیان می‌ایستد.

وی به بیان شاخصه‌هایی از زندگی امام سجاد(ع) پرداخت و افزود: حضرت زین العابدین(ع) پیام عاشورا را با قدرت و بصیرت منتقل کرد و اگر امروز پس از 1400 سال این پیام زنده و جاری است٬ به برکت بصیرت٬ تقوا و روشنگری‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) است.

مهدوی‌پور اظهار داشت: ایران اسلامی با همین بصیرت و درس‌هایی که از عاشورا گرفته است٬ پشت ابر قدرت‌های جهان را به خاک مالیده و پیروزی‌های بزرگ امت اسلام در برابر دشمنان اسلام نشان دهنده فرهنگ عاشوراست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار