مسئول مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی از آموزش خادمان اربعین مواکب استان خبرداد و گفت: خدمات‌دهی به زائران در موکب‌های استان خراسان شمالی از اول ماه صفر در کشور عراق و مرز مهران آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۰۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 08 October 2017
سردار حسین‌علی محمدی اظهار داشت: کارگاه‌های آموزشی مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی برای بیش از 100 خادم در استان برگزار شده و همه عوامل نسبت به وظایف خود آشنایی لازم را پیدا کرده‌اند.

وی افزود: فعالیت مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی از اولین روز ماه صفر در کربلا٬ نجف و مرز مهران آغاز می‌شود و اعضای هیئت امنای هر کدام از موکب‌ها ظرفیت پذیرایی و اسکان را مشخص و بر همان اساس اقدام به فعالیت می‌کنند.

مسئول مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 3000 نفر در موکب اصحاب خراسانی در کربلای معلی پذیرایی و اسکان می‌شوند تصریح کرد: نانوایی٬ درمانگاه و داروخانه٬ حسینیه مجزا برای خواهران و برادران٬ آشپزخانه مرکزی و ایستگاه‌های فرهنگی و طب اسلامی٬ از مهم‌ترین بخش‌های موکب اصحاب خراسانی در عتبات عالیات است.

محمدی به ظرفیت پذیرش مواکب استان در بازه زمانی سفر اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: زائرانی که قصد تشرف به عتبات و اسکان در این مواکب را دارند باید برنامه‌ریزی لازم را جهت زمان اسکان خود داشته باشند تا در این زمینه خدمت مناسبی به زائران حسینی(ع) ارائه شود.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار ایستگا‌ه و غرفه طب اسلامی نیز در موکب‌های استان دایر می‌شود و زائران هم‌استانی و سایرین می‌توانند از خدمات این موکب بهره‌مند شوند.

محمدی با اعلام نیازمندی‌های مواکب اصحاب خراسانی در ایام اربعین افزود: پتو٬ زیرانداز٬ اقلام خوراکی خشک و آب از مهم‌ترین نیازمندی‌های موکب‌ها در اربعین حسینی است که امیدواریم با کمک‌های مردمی این اقلام را تهیه و در اختیار زائران حسنیی قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار