نماینده آستان قدس رضوی در خراسان‌شمالی از برنامه‌های این آستان برای جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به شهرها خبر داد و گفت: آستان قدس رضوی برنامه و ایده‌های زیادی دارد تا حاشیه‌نشینی در خراسان شمالی کاهش یابد.
کد خبر: ۵۰۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 09 October 2017
محمد اکبرزاده امروز در نشست آموزشی و توجیهی خادم یاران آستان قدس رضوی اظهار داشت: نباید در مسیر خدمت به خدا از راه راست غافل شویم و وظیفه شرعی ما این است که تا وقتی زنده هستیم دنیا طلب و فرصت طلب نباشیم. خدمت به بارگاه ثامن الحج(ع) آرزوی خیلی از افراد است و باید قدر جایگاهی که در آن هستیم را بدانیم و شکرگزار خداوند باشیم.

وی افزود: در حال حاضر 18 هزار نفر از مردم خراسان شمالی در نوبت خدمت رسانی به آستان قدس رضوی(ع) هستند که از طریق سایت٬ 937 نفر ثبت‌نام کرده‌اند. هر فردی بر‌اساس حرفه و تخصص خود می‌تواند در راه خدمت به مردم و زائران گرامی قدم بردارد.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی با اشاره به دو هدف کانون خادم‌یاران آستان قدس رضوی گفت: ترویج فرهنگ رضوی٬ خدمت رسانی و محرومیت زدایی و ایجاد شغل برای جوان‌ها٬ دو هدف اصلی کانون آستان قدس رضوی است که با روحیه انقلابی و ظرفیت مشارکت مردم برای خدمت رسانی در حال فعالیت است.

اکبرزاده افزود: در حکم انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی٬ هفت مورد را رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که در مهم‌ترین بخش٬ خدمت‌رسانی را افتخار بزرگ معنوی بیان کرده و خدمت به زائران نیازمند را مورد تاکید قرار دادند.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اظهار داشت: در زمینه اشتغال٬ آستان قدس رضوی ایده و برنامه‌های زیادی دارد که با ایجاد اشتغال برای روستاییان از مهاجرت آن‌ها به شهر جلوگیری کند تا دیگر شاهد حاشیه‌نشینی در شهر‌ها نباشیم.

وی افزود: ماموریت ما در قالب ترویج فرهنگ قرآن و معارف اهل بیت(ع) و سبک زندگی اسلامی است که فاصله گرفتن از این موارد زندگی را سخت می‌کند و سبب می شود تا موفقیت و توسعه  از جوان‌های کشور دور شود.

اکبر زاده بیان کرد: 79 کانون خادم‌یاری رضوی در خراسان شمالی شکل گرفته است که هر کانون  10 نفر عضو دارد و این افراد حاضر به خدمت‌گزاری و خدمت‌رسانی در هر حرفه و تخصصی به آستان قدس رضوی و مردم در جهت محرومیت‌زدایی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار