عضو شورای شهر بجنورد گفت: تعداد زیادی از بلوک‌های احداثی گلستان شهر به دلیل زلزله اردیبهشت‌ماه امسال خسارت اساسی دید که ورود مدعی‌العموم و دیگر مسئولان به این موضوع را می‌طلبد.
کد خبر: ۵۰۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 09 October 2017
علیرضا باغچقی شامگاه یک‌شنبه در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به زلزله ۵.۷ ریشتری که اردیبهشت‌ماه امسال رخ داد، اظهار کرد: تعداد زیادی از بلوک‌های احداثی شهرک گلستان بجنورد در جریان این زلزله دچار خسارت اساسی شد.

باغچقی افزود: بر اساس نظر کارشناسان بیشتر این واحدهای خسارت‌دیده که عموماً متعلق به قشر ضعیف و تحت پوشش نهادهای حمایتی است، قابلیت سکونت ندارند.

وی با انتقاد از عملکرد بیمه در پرداخت خسارت به زلزله‌زدگان مسکن مهر عنوان کرد: پرداخت خسارت از سوی بیمه‌ها به‌صورت جزئی انجام‌شده درحالی‌که واحدها تخریبی اعلام‌شده است.

وی بابیان اینکه نباید ساختمان‌هایی که بر اساس نظارت‌های مهندسی ساخته‌شده و یک یا دو سال از احداث آن‌ها زمان نمی‌گذرد، این‌گونه در اثر زلزله دچار آسیب شوند، خواستار ورود مدعی‌العموم برای احقاق حقوق تضییع‌شده زلزله‌زدگان گلستان شهر شد.

 این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: زلزله اردیبهشت‌ماه امسال، حجم زیادی از واحدهای تخریبی در گلستان شهر بجنورد برجای گذاشت درحالی‌که در خصوص مشکلات به وجود آمده کسی پاسخگو نیست.

طرح سؤال از سرپرست شهرداری بجنورد به دلیل تسامح در انجام وظایف

باغچقی در ادامه نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره صدور رأی محاکم قضایی در خصوص یکی از اعضای فعلی شورای شهر گفت: در ابتدای سال گذشته رئیس شورای وقت شهر نامه‌ای مبنی بر تصرف غیرقانونی یک واحد مسکونی از سوی این عضو شورا تدوین و به دادگستری ارسال کرد.

وی افزود: در جریان این مکاتبه، رأی نهایی و قرار محکومیت برای این عضو شورا صادر شد و شهردار وقت خواستار دریافت اجاره و خسارت شد و در این خصوص دادخواستی را نیز به دادگستری ارائه داد.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد عنوان کرد: اما شنیده می‌شود همچنان آپارتمان مذکور در اختیار این عضو شورا بوده و سرپرست شهرداری درصدد پس گرفتن دادخواست و رفع‌ورجوع این موضوع به‌صورت غیرقانونی است.

باغچقی بابیان اینکه بر اساس ماده ۸ بسط سوم وظایف و اختیارات شورا، نظارت بر حُسن اداره و حفظ سرمایه و اموال شهرداری از اختیارت عضو شورای شهر است، خواستار طرح سؤال از سرپرست شهرداری به دلیل ضعف مدیریتی و تسامح و تساهل در این امر هستم.

وی همچنین خواستار ارائه اخطار کتبی به سرپرست شهرداری بجنورد از سوی رئیس شورای شهر شد و گفت: به منظور تنویر افکار عمومی و برقراری اصل شفافیت در شورای اسلامی شهر، باید این موضوع در صحن علنی شورا از سوی سرپرست شهرداری پاسخ داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار