کمسیون ورزش و جوانان شورای شهر بجنورد برگزار شد و اعضای شورا در زمینه مباحث مختلف ورزشی اظهار نظر کردند و عنوان شد که شورای شهر بجنود توانایی تیم‌داری در عرصه ورزش را ندارد.
کد خبر: ۵۰۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 10 October 2017
سید محسن موسوی شامگاه دوشنبه در جلسه کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر بجنورد اظهار داشت: حمایت از ورزش و جوانان باید یکی از اولویت‌های مهم در مجموعه شورای شهر باشد. علاوه بر حمایت از تیم‌های ورزشی که قرار است به مسابقات کشوری اعزام شوند، باید نگاه ویژه‌ای به بحث مدال آوری ورزشکاران داشته باشیم.

وی افزود: ورزشکاران جامعه پارالمپیک، افراد مظلوم و خاصی هستند، هم‌چنین تعداد آن‌ها محدود است لذا باید مقداری متفاوت تر به این جریان نگاه کرد.

اسپانسرها به سمت ورزش استان نمی‌آیند

سید احمد وکیلی عضو دیگر شورا نیز در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه شبکه و سیستم ورزشی استان به شبکه ملی جهت تبلیغات و بخش خصوصی در کنار پیست‌ها و سالن‌های ورزشی متصل نیست.

وی افزود: با توجه به نبود اسپانسرهای خصوصی و عدم حمایت کارخانه‌ها و صنایع سنگین، اکثریت متقاضیان متوسل به شورای شهر می‌شوند. در شهرهای شمالی علاوه بر اینکه بسیاری از میادین و ورودی‌ها را به نام قهرمانان خود می‌کنند، جوایز نفیسی را به ورزشکاران خود اهدا می کنند چراکه ورزشکاران مدال آور الگوهای خوبی برای جوانان هستتد. 

شورای شهر و شهرداری توان تیم‌داری ندارند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا هم در این جلسه بیان داشت: فضای شورا نباید به فضای پاسخگویی به کمک‌های مالی سوق داده شود. اگر شورای شهر به درخواست های تک تک تیم‌ها و ورزشکاران ورود پیدا کند، نمی‌تواند به تمام نیازها پاسخ دهد.

عضو شورای شهر ادامه داد: باید برنامهریزی ویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم چرا که امکانات و اعتبارات شهرداری محدود است. اگر شهرداری بخواهد صرف اینکه خواسته های تیم ها را اجابت و از یک باشگاه حمایت شود و به تیمی دیگر کمک نشود، اینطور جالب نیست و سبب دلخوری ورزشکاران می‌شود. لذا باید در این خصوص برنامه‌ریزی اساسی صورت بگیرد. 

مسئولان دغذغه ورزشی داشته باشند

مصطفی دلیریان قهرمان جهان و آسیا در رشته کوراش و عضو شورای شهر بجنورد نیز در این جلسه اظهار داشت: دغدغه ورزشکاران و جوانان باید، دغدغه مسئولان نیز باشد. نگاه ویژه‌ای در خصوص اشتغال جوانان و ورزشکاران داشته باشیم تا ورزشکاران و قهرمانان با خیالی آسوده به فعالیت خود ادامه دهند و بتوانند پرچم کشورمان را در سراسر جهان به اهتزاز در آورند.

نایب رئیس شورا نیز در جلسه کمیسیون ورزش و جوانان اظهار داشت: اگر شورا و شهرداری بتواند 4 ماه حقوق معوقه کارگران شهرداری را  پرداخت کند اقدام بسیار مهمی را انجام داده است چرا که کارگران قشر آسیب پذیر شهر هستند.

نائب رئیس شورای شهر تصریح کرد: شهرداری در حال حاضر نباید به مسائل مالی ورود پیدا کند و باب مسائل مالی را محدود کنیم تا به یک برنامه‌ریزی جامع در این خصوص برسیم.

ابراهیم امانی دیگر عضو شورا هم در جلسه کمیسیون عصر امروز اظهار داشت: ورزشکاران خانم و آقا که در سطح ملی و بین المللی حائز رتبه برتر میشوند و برای استان افتخارآفرینی می‌کنند جای بسی تقدیر و تشکر دارد. باید آمارهای مدال آوری ورزشکاران را داشته باشیم و در پایان سال از ورزشکاران شهر تقدیر و تشکر به عمل آید.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تاکید کرد: امکانات شهرداری محدود و تقاضاهای شهروندان نامحدود است. از طرفی هم یکی از وظایف مهم شهرداری توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات است. جای بسی تاسف است که دولت که نمی‌تواند ورزشکار خود را جهت اعزام به مسابقات بین المللی حمایت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار