جانشین سپاه استان خراسان شمالی از انجام طرح کنترل و پایش آسیب‌های اجتماعی در استان خبر داد و گفت: مهمترین بخش این طرح توجه به رویکرد فرهنگ‌سازی و مسجدمحوری است.
کد خبر: ۵۰۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 10 October 2017
سرهنگ ابوالقاسم چمن ظهر امروز در نشست مشورتی مدیران رسانه‌های خراسان شمالی با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: رویکرد فعالیت‌های بسیج در همه عرصه‌ها٬ رویکردی اجتماعی است و معتقدیم باید همه فعالیت‌ها در بستر جامعه ظهور یابد.

وی به طرح سپاه و بسیج برای کنترل و پایش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: موضوع مواد مخدر به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در صدر فعالیت‌های پایشی است و در هیمن راستا کنترل و کاهش آسیب‌ها با رویکرد مواد مخدر در 11 نقطه استان خراسان شمالی انجام می‌شود. جلسات بین‌بخشی در بین همه دستگاه‌ها در حال برگزاری است و همکاری خوبی در استان بوجود آمده است.

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی تصریح کرد: موضوع کنترل و پایش آسیب‌ اعتیاد و مواد مخدر در شورای اداری تمام شهرستان‌ها مطرح و موضوع تبیین شده است. این طرح شامل چند گام است و رویکرد اصلی آن فرهنگ‌سازی است و باید حریم جامعه در این موضوع ایمن شود.

وی بیان داشت: جامعه و خانواده‌ها باید بپذیرند که در جامعه می‌توانند به‌عنوان یک خانواده سالم باشند. طرح سپاه ایجاد جامعه‌ای سلامت و ایمن از این آسیب است و با رویکرد خیرخواهانه  همه اقدامات انجام می‌شود. در مرحله اول فرهنگ‌سازی انجام شده و سپس سراغ درمان و فعالیت عمرانی در مناطق هدف و در آخر هم به سوی توانمندسازی افراد با روش‌های اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کنیم.

چمن با بیان اینکه 7 شهر و 11 نقطه در استان به عنوان هدف این طرح انتخاب شده‌اند اظهار داشت: تبلیغات و فضاسازی مرتبط با موضوع در همان نقطه‌ها اجرا می‌شود. تمام برنامه‌های فرهنگی و عمرانی و سالم سازی نیز در همان منطقه عملیاتی خواهد شد. هم‌چنین با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی٬ آورده بسیج و مسکن و شهرسازی در 11 نقطه به سمت اقدامات عمرانی حرکت کرده و فضای حاشیه شهرها را متحول می کند.

وی از رسانه‌ها خواست در این مسیر با مطالبه‌گری و سوال از مسئولان زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار