تولیت آستان قدس رضوی گفت: برجام مهم‌ترین سند بی‌اعتمادی به آمریکاست و باید به یاد داشته باشیم که آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.
کد خبر: ۵۰۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 11 October 2017
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در مراسم سالروز سفر مقام معظم رهبری در مصلی بجنورد اظهار داشت: در بیان شهر اسلامی، سالم و آرمان شهر که در سخنان فلاسفه و حکما و بزرگان در طول تاریخ مطرح است موضوع مهم سبک زندگی اسلامی و تفاوت آن با زندگی مادی بسیار قابل توجه است.

وی افزود: با ایجاد شهر سالم و زندگی اسلامی می‌توان به دارلسلام رسید. از جمله ویژگی‌های شهر سالم٬ عقلانیت، معنویت، اخلاق مداری، عدالت اجتماعی، برقراری روابط عادلانه بین همه شهروندان و رعایت حقوق و پاسداشت حقوق دیگری است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: امروز دولت اسلامی برای دستیابی به تمدن اسلامی، پیگیری کردن تمام شاخص‌های شهر اسلامی را باید در اولویت قرار دهد.

رئیسی بیان داشت: گسترش اخلاق حرفه‌ای و رعایت حقوق خانواده و افراد جامعه و همه سطوح در اجتماع و قانون مداری از جمله وظایف مهم دولت اسلامی و مسئولان است. تخلف و فساد مطلق در جامعه اسلامی نباید رواج پیدا کند. فساد نباید در جمهوری اسلامی ایران ریشه کند٬ چرا که اگر فساد لانه کند همه چیز را بر فنا می‌دهد. فساد و تخلف از ناحیه هیچ فردی به خصوص مسئولان قابل قبول نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ارتباط با ویژگی های مکتب امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های مکتب سیاسی امام٬ پیوند بین سیاست و معنویت بود و از ویژگی‌های مستکبرین و زندگی غرب این است که بیش از 300 سال است که با خدا مبارزه می‌کنند و اعتقاد دارند٬ دین داری٬ امری فردی و شخصی است.  نتیجه این سیاست غلط، تجاوز به بسیاری از ملت‌های مظلوم و نقض حقوق انسانی، قتل عام مسلمانان در میانمار است. نتیجه این سیاست غلط نقض پیمان و وفای به عهد است.

عضو تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز مهم‌ترین سند بی اعتمادی به آمریکا٬ همین سند برجام است. در این میثاق ها و پیمان ها آنچه بر ما واجب است٬ همان سبک پیمان‌های پیامبر(ص) است یعنی ابتکار عمل را به دست خود گرفتن و دست برتر داشتن.

رئیسی تاکید کرد: سبک زندگی که در آن معونیت نباشد٬ سبب نقص پیمان در امور بین المللی است چرا که این قدرت‌ها همیشه به فکر منافع مادی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: امروز مسئولان بایدنگاهی فراجناحی در تمام بخش‌ها و فعالیت خود داشته باشند. باید در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی بازنگری داشته باشیم و الگوسازی سبک زندگی اسلامی را در جامعه بیش از پیش رواج دهیم.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: سخنان رهبری در خراسان شمالی حاوی یک درس بزرگ است. انقلاب اسلامی یک دعوت و یک دعوا دارد و توان ایجاد تمدنی اسلامی و برخواسته از دین را دارد و این تمدن مدعی است که می‌تواند زندگی امروز انسان معاصر را اداره کند. قانونمداری و مبارزه با فساد و برقراری اخلاق و رعایت حقوق همه اقشار جامعه، شاخص‌های تمدن اسلامی است.

وی افزود: رزمندگان اسلام در سال‌های دفاع مقدس بهترین تجربه و نیروی انسانی مفیدی برای ایجاد تحولات اقتصادی و اجتماعی هستند که باید قدر این ذخایر را دانست. دولتمردان در همه بخش‌ها از قدرت عظیم جوانان کشور استفاده و به‌ آن‌ها اعتماد کنند و بدانند بسیاری از مسائل و مشکلات کشور با حضور جوانان در مدیریت‌ها حل و فصل می‌شود.

رئیسی با تجلیل از نقش سازنده سپاه و بسیج در همه عرصه‌ها اظهار داشت: سپاه و بسیج هم‌چون سال‌های دفاع مقدس٬ بسیار فعال و پای کار هستند. قرارگاه سازندگی سپاه در تمام میدان‌ها با قدرت حرکت کرده و با حضور نیروهای جوان سازندگی کشور را تسریع کرده است. مهم‌ترین نیاز امروز کشور تولید و اشتغال است و در این استان هم باید این مساله جدی گرفته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار