مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بابیان اینکه نظم‌ و هویت‌بخشی به جامعه یکی از کارکردهای شعر است‌، گفت: شاعران، اندیشمندان و متفکران نقش مؤثری در نظم‌بخشی جامعه دارند.
کد خبر: ۵۰۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 14 October 2017
حسین فرخنده در مراسم شب‌شعر آئینی به مناسبت هفته ناجا در تالار حافظ اظهار کرد: فرهنگ، ادب و شعر در پرتو امنیت و آسایش شکل می‌گیرد و می‌تواند نقش مؤثری در توسعه و رونق خراسان شمالی داشته باشد.

فرخنده بابیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی، آسایش و آرامش را به جامعه هدیه می‌کنند، افزود: ازاین‌رو هفته نیروی انتظامی فرصتی برای ادای دین به تلاش‌های آنان است.

وی تأکید کرد: شکافتن و طرح نو درآمیختن در جامعه، قدرت و جاذبه می‌خواهد و این نیرو در کلام و سخن شاعر است چراکه کلام شاعر سبب ارتباطات در جامعه شده و این ارتباطات، کنش‌ها را در جامعه سازماندهی می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی درباره اهمیت شعر و شاعر بیان کرد: شعر تأثیرات علمی بسیاری در جامعه داشته و نقش شاعر در انسجام ملی و گسترش امنیت و اخلاق‌مداری انکارناپذیر است.

فرخنده گفت: شعر، هویت ایرانی اسلامی را زنده کرده و شاعران اسطوره‌های فرهنگ و تمدن ایرانی را زنده کرده و مردم را برای مقابله با ظلم آماده می‌کنند.

این مسئول مطرح کرد: شعر نقش بسزایی در ارتباط بین ملل، گفت‌وگوی تمدن‌ها و ارتباط جوامع دارد.

وی ضمن اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب استان اضافه کرد: شاعران معرف فرهنگ و هنر و ادبیات هستند و در کشورهای بزرگ شاعران ما نقش بسیار بزرگی را ایفا می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار