مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهلت ثبت‌نام برای اربعین حسینی، ۱۰هزار نفر از استان در سامانه «سماح» ثبت‌نام کنند.
کد خبر: ۵۰۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 14 October 2017
محمدباقر قاصری بابیان اینکه تاکنون یک هزار و ۴۵۰ نفر در سامانه «سماح» برای حضور در اربعین حسینی، ثبت‌نام کرده‌اند اظهار کرد: تنها راه دریافت ویزا، ثبت‌نام در سامانه «سماح» و دفاتر مجاز خدماتی است.

قاصری بابیان اینکه این تعداد در قالب یک هزار و ۲۶۰ گروه ثبت‌نام خود را برای حضور در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق انجام داده‌اند، افزود: ۲۴ دفتر زیارتی در خراسان شمالی برای ثبت‌نام از زائران فعال است.

وی بابیان اینکه سال گذشته برای هفت هزار و۸۰۰ زائر خراسان شمالی ویزا صادرشده بود، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود آمار زائران اربعین استان در سال جاری به مرز ۱۰هزار نفر برسد.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی با تأکید بر اینکه از خروج زائران در مرزها بدون داشتن ویزا جلوگیری خواهد شد، تصریح کرد: مرز عبور زائران استان برای پیاده‌روی اربعین، مرز مهران است.

قاصری گفت: برای رفاه حال زائران حسینی، مذاکراتی میان مسئولان ستاد مرکزی اربعین جمهوری اسلامی ایران و مسئولان کشور عراق صورت گرفت که طی آن، مقرر شد حداقل اعتبار گذرنامه زائران برای دریافت ویزای اربعین بجای شش ماه، سه ماه در نظر گرفته شود.

وی به کسانی که قصد حضور در مراسم اربعین رادارند تأکید کرد: ثبت‌نام و دریافت ویزای خود را به‌روزهای پایانی موکول نکنند چراکه در این ایام به دلیل حجم بالای مراجعات، امکان پاسخگویی به تمام درخواست‌ها میسر نمی‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار