مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: باهدف توسعه اقتصاد مقاومتی و رونق آن در جوامع محلی، در سال جاری یک هزار و۲۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی استان زیر کشت گیاهان دارویی می‌رود.
کد خبر: ۵۰۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 16 October 2017
حسن وحید اظهار کرد: سال گذشته در سطح ۸۰۰ هکتار از اراضی خراسان شمالی گیاهان دارویی کشت شد که هدف‌گذاری برای امسال بهره‌برداری از گیاهان دارویی در سطح یک هزار و ۲۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی استان است.

وحید تصریح کرد: گیاهان دارویی یکی از زمینه‌های بهره‌برداری اقتصادی از منابع طبیعی است که به اقتصاد جوامع محلی نیز کمک می‌کند.

وی گفت: کشت گیاهان دارویی ازجمله طرح‌هایی است که به منظور حفاظت از عرصه‌های طبیعی و توسعه اقتصاد مقاومتی، با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه در خراسان شمالی در دست اقدام است.

وی عنوان کرد: در سال جاری، قرارداد هفت تُن باریجه منعقد و از آن بهره‌برداری شد و همچنین طرح بهره‌برداری از زرشک در منطقه چهاربید نیز به بهره‌برداران عرفی همان منطقه واگذارشده است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی افزود: واگذاری طرح‌های مرتع‌داری و جنگل‌داری به مردم و بهره‌برداران و نیز اجرای طرح حفاظت مشارکتی تأثیر بسیار زیادی در حفظ عرصه‌های طبیعی استان داشته است.

وحید بابیان اینکه در سطح ۵۸۰ هزار هکتار از اراضی خراسان شمالی، طرح مرتع‌داری تهیه‌شده، اظهار کرد: ۵۰ درصد از این عرصه‌ها در قالب طرح حفاظت مشارکتی به مردم واگذارشده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه مدونی برای کشت گیاهان دارویی در خراسان شمالی تهیه‌کرده‌ایم، تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها، اشتغال جوامع محلی، تغییر الگوی مصرف و الگوی زیست را شاهد خواهیم بود.

وی عنوان کرد: به هر میزان که اقتصاد جوامع محلی متحول شود، به همان میزان نیز وابستگی به عرصه‌های منابع طبیعی کاهش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار