مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از ثبت پنج وقف جدید در ایام ماه محرم امسال و همزمان با اجرای طرح بصیرت عاشورایی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 17 October 2017
حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد اظهار کرد: هم‌زمان با اجرای ویژه‌برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی و شروع مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پنج مورد وقف جدید در خراسان شمالی ثبت شد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد افزود: این موقوفات در زمینه‌های برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع)، امامزادگان و نیز یک مورد موقوفه درمانی به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷ مورد وقف در خراسان شمالی به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پیشرفتی نداشته است.

این مسئول تصریح کرد: در سال‌های اخیر سعی شده شکل‌های گوناگون وقف در جامعه را ترویج دهیم تا افراد به‌تناسب وضعیت مالی خود بتوانند واقف باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی بابیان اینکه وقف یک کتاب برای استفاده عموم یا وقف یک ملک برای کمک به فقراء و ایتام نیازمند ازجمله موقوفات ارزشمند است، عنوان کرد: در زمینهٔ ایجاد وقف متناسب با نیازهای روز جامعه باید فرهنگ‌سازی انجام شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به وجود پنج هزار و ۴۳۷ موقوفه در خراسان شمالی عنوان کرد: از این تعداد فقط یک هزار و ۸۶۹ موقوفه دارای گردش مالی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار