معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان شمالی با اشاره به ادامه تحصیل پزشکان گفت: با کمبود پزشک در مرکز فوریت‌های پزشکی مواجه هستیم.
کد خبر: ۵۱۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 25 October 2017
حمیدی اظهار داشت: 28 پایگاه اورژانس در خراسان شمالی فعالیت دارند. در دورترین نقطه مرزی استان، شهرستان رازوجرگلان هم 4 پایگاه اورژانس 114 فعال هستند.

وی افزود: پایگاه اورژانس شهری بر اساس شاخصه‌های اورژانس کشور راه‌اندازی می‌شود و  پایگاه اورژانس شهری برای شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت و یا دارای فرمانداری تعریف می‌شود.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: در طول جاده‌های استان تقریباً هر 40 کیلومتر٬ یک پایگاه اورژانس جاده‌ای مستقر می‌باشد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تامین اعتبارات لازم در سال 1404 پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای و شهری بر اساس شاخص‌های اورژانس کشوری فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

حمیدی ادامه داد: مرکز ارتباط 115 اورژانس خراسان شمالی دارای 3 کد فعال می‌باشد. شهر بجنورد دارای سه آمبولانس فعال است که طبق شاخص‌های اورژانس کشوری کمبود یک آمبولانس در بجنورد احساس می‌شود.

وی مدت زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه را یکی از شاخص‌های اصلی در فوریت‌های پزشکی دانست و بیان داشت: مدت زمان رسیدن آمبولانس به محل حادثه در شهر بجنورد 8 دقیقه و در جاده 15 دقیقه است. روزانه 250 الی300 تماس با مرکز ارتباطی 115 اورژانس برقرار می‌شود که سعی ما بر این است تا در کمترین زمان ممکن خدمات این مجموعه را ارائه دهیم.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان شمالی افزود: همه اپراتورهای مرکز ارتباط 115 اورژانس کارشناس پرستاری بوده که دوره‌های ویژه‌ای را پشت سر گذاشته و موفق شده‌اند با راهنمایی‌های اولیه پزشکی از طریق تلفن، برخی بیماران را از مرگ قطعی نجات دهند.

حمیدی از اضافه شدن دو موتور آمبولانس به خراسان شمالی خبر داد و گفت: برنامه امداد هوایی و موتور آمبولانس در دستور کار فوریت‌های پزشکی خراسان شمالی است. امید است با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با اورژانس کشوری دو دستگاه موتور آمبولانس به مجموعه مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان شمالی اضافه شود.

وی ادامه داد: عمر مفید آمبولانس‌های این مرکز 10 سال می‌باشد. در سال 95، 12 دستگاه آمبولانس بنز مدل 315 با امکانات بسیار پیشرفته و دارای سیستم تعلیق به مجموعه فوریت‌های پزشکی خراسان شمالی اضافه شد. امسال نیز اورژانس کشور مجوز خریداری هزار دستگاه آمبولانس دیگر را از هیئت دولت گرفته است که امیدواریم خراسان شمالی از این مهم بهره مند شود.

حمیدی در پایان اضافه کرد: با توجه به قبولی پزشکان ما در آزمون تخصص و ادامه تحصیل آن‌ها، با کمبود پزشک در مرکز فوریت‌های پزشکی خراسان شمالی مواجه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار