معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: مرز مجاز برای تردد زائران استان در راهپیمایی اربعین، چذابه تعیین‌شده است.
کد خبر: ۵۱۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 25 October 2017
مهرداد ابراهیمی بعداز ظهر  سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی که در آستانه برگزاری کنگره بزرگ اربعین برگزار شد، گفت: تاکنون جلسات متعددی در ستاد هماهنگی اربعین برگزار و در این راستا ۵۰ مصوبه شکل‌گرفته است.

ابراهیمی تصریح کرد: وظایف هر یک از کمیته‌های مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه، زیرساخت، بهداشت، فرهنگی و آموزشی، انتظامی و امنیتی، اعزام، اطلاع‌رسانی و مستندسازی و ارزیابی و نظارت تبیین و اقدامات مؤثر انجام‌شده است.

وی با اشاره به برپایی سه موکب به نام خراسان شمالی در مرز مهران و شهر کربلا، از عموم خواست تا نذورات خود را هرچه سریع‌تر اهدا کنند و به‌منظور برنامه‌ریزی‌های بهتر، این امر را به‌روزهای نزدیک به اربعین موکول نکنند.

وی شماره‌حساب‌های ۴۳۱۰۴۰۷۸۷۰۰.۱ و ۴۳۱۳۴۲۱۶۵۰۶۱ را به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی به موکب‌های اربعین اعلام کرد.

جانشین رئیس ستاد اربعین خراسان شمالی با تأکید بر اینکه در برگزاری مراسم اربعین، مردم در محوریت اصلی برنامه‌ها قرار دارند، اظهار کرد: این ستاد در جهت ساماندهی و تسهیل گری سفر زائران و برقراری نظم و امنیت تلاش می‌کند.

ابراهیمی بابیان اینکه مرز مجاز برای تردد زائران خراسان شمالی و حضور در مراسم اربعین، مرز چذابه است، افزود: ورود و خروج بدون روادید ممنوع است و باکسانی که این مسئله را نادیده می‌گیرند به‌صورت قانونی برخورد خواهد شد.

وی از پیش‌بینی حضور ۹هزار زائر خراسان شمالی در کربلا برای شرکت در مراسم اربعین خبر داد و گفت: تاکنون ۵هزار و ۳۷۱ نفر در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند که برای ۴هزار و ۵۰۳ نفر از آنان ویزا صادرشده است.

وی تصریح کرد: ناوگان حمل‌ونقل بیش از تعداد زائران در خراسان شمالی پیش‌بینی‌شده است و در این خصوص هیچگونه مشکلی نخواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار