مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی از اجرای طرح کانون مدرسه در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 25 October 2017
منیر صادقی بابیان اینکه زنگ طرح کانون مدرسه در مرکز شماره دو بجنورد زده شد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در غالب این طرح بیش از یک هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر از فعالیت‌های کانون در ۶ مرکز ثابت استان بهره‌مند شوند.

صادقی افزود: این طرح طی امسال در دو سطح اجرا می‌شود، در سطح اول دانش‌آموزان به مراکز کانون می‌آیند و از فعالیت‌هایی که در راستای کتاب‌های درسی آن‌ها تعریف‌شده استفاده می‌کنند و در سطح دوم مربیان ماهانه به مدارس می‌روند و فعالیت‌های در مدارس به اجرا درخواهد آمد.

وی با اشاره به این‌که تمام دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح به عضویت رایگان مراکز فرهنگی و هنری کانون درمی‌آیند، ادامه داد: طرح کانون مدرسه در خراسان شمالی از اول آبان ماه جاری آغاز و تا اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ ادامه خواهد داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ایجاد خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی در دانش‌آموزان، انس دانش‌آموزان بامطالعه و کتاب‌خوانی و همچنین پرورش قوه تخیل ازجمله مهم‌ترین اهداف این طرح ملی است.

به گفته وی کانون پرورش فکری به دنبال آن است تا با اجرای این طرح مفاهیم آموزشی موردنیاز دانش‌آموزان مدارس دوره ابتدایی را درونی کند و همچنین حضور در مراکز کانون می‌تواند در روش‌های ارائه محتوا تنوع و نوآوری به وجود آورد.

صادقی افزود: محل اجرای طرح کانون مدرسه در این استان مراکز فرهنگی و هنری، مدارس عشایری و شهری تحت پوشش کتابخانه‌های سیار کانون است.

وی بابیان این‌که طرح اجرای این برنامه مورد استقبال مدیران مدارس قرار گرفت، اظهار کرد: فضا مراکز کانون پرورش فکری برای دانش‌آموزان دوست‌داشتنی و فعالیت‌های اجرایی در این مراکز برای آن‌ها لذت‌بخش است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار