معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی از برگزاری همایش شورای پشتیبانی سواد‌آموزی خبر داد و گفت: دلیل برگزاری همایش رتبه موفق و قابل تقدیری است که خراسان شمالی در حوزه سوادآموزی در بین استان‌های کشور دارد.
کد خبر: ۵۱۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 29 October 2017
مهدی مودی اظهار داشت: همایش شورای پشتیبانی سواد‌آموزی استان و شهرستان‌ها همراه با تجلیل از دستگاه‌های برتر در امر سوادآموزی در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش به ابتکار خراسان شمالی برپا می‌شود. در این همایش هر ساله تمام دستگاه‌های مرتبط با امر سوادآموزی به هم‌فکری می‌نشینند و آخرین سیاست‌های سوادآموزی را مرور و به‌روز می‌کنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصویب کرد: در این همایش وحدت رویه‌ای بین فرمانداران٬ ائمه جمعه و دستگاه‌های اجرایی شکل خواهد گرفت. هم‌چنین دستگاه‌های مرتبط با سواد آموزی مورد تحلیل و ارزیابی قرار می‌گیرند که پس از ارزیابی نهایی با حضور نمایندگان استانداری از دستگاه‌های برتر تقدیر به‌عمل می‌آید.

مودی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن تمام جوانب کار٬ اعم از رسانه‌ها، نهاد عمومی، شهرستان‌ها از هر گروه٬ مجموعه‌های اول تا سوم آن مورد تقدیر قرار می‌گیرد به‌طوری که از 14 دستگاه استانی و 20 دستگاه شهرستانی و 49 مدیر استانی تجلیل به عمل می‌آید.

معاون آموزش و پرورش خراسان شمالی ضمن اشاره به اهداف این سازمان در بخش سوادآموزی ادامه داد: در سال 96، 8400 هدف کمی پیش‌بینی شده است که 4 هزار برنامه آن ویژه بی‌سوادان و با هدف سوادآموزی و 4400 برنامه دیگر آن مختص کم‌سوادان و با هدف ارتقاء سوادآموزی و تحکیم آن تا مرحله ششم ابتدایی در نظرگرفته شده است.

وی بیان داشت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در سال 96 برای نخستین بار در دستورکار سازمان نهضت سوادآموزی قرار گرفته است فعالیت‌های مکمل، کیفیت بخشی، افزایش مهارت و توانمندسازی سواد آموزان است.

 مودی افزود: 7380 نفر از سواد آموزان خراسان شمالی تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند و در مجموع 15780 نفر برای سال 96 پیش‌بینی شده است. از مجموع 8400 نفر، 4 هزار نفر جذب شده و 4400 نفر هم تا پایان آذر ماه تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی در پایان اضافه کرد: این همایش٬ روز سه شنبه با حضور معاون سازمان نهضت سوادآموزی کشور در خراسان شمالی برگزار می‌شود و دلیل برگزاری همایش٬  رتبه موفق و قابل تقدیری است که خراسان شمالی در حوزه سوادآموزی در بین استان‌های کشور دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار