مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اهمیت کار دبیران تربیت بدنی گفت: دبیران ورزش و تربیت بدنی بسیاری از مشکلات روحی٬ اخلاقی و تربیتی دانش‌آموزان را برطرف می‌کنند.
کد خبر: ۵۱۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 30 October 2017
برات‌علی حاتمی صبح امروز در مجمع انتخاب رئیس هیئت ورزشی دانش‌آموزی استان اظهار داشت: در امر ورزش تاکید ویژه‌ای بر ورزش همگانی داریم و در این راستا برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای مورد اهمیت واقع شده است.

وی در رابطه با اهمیت تشکیل فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی افزود: در کنار ورزش همگانی به افرادی نیاز داریم که الگو و اسوه‌ای برای دیگر دانش‌آموزان باشند لذا به‌همین دلیل فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی برای معرفی دانش‌آموزان برتر و قهرمان تشکیل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: دبیران تربیت بدنی باید با اعتقاد راسخ کار تعلیم و تربیت خود را ادامه دهند و با حضور خود در محافل ورزشی ارزش و اهمیت درس تربیت بدنی را برای دانش‌آموزان و جوانان مطرح کنند.

حاتمی ادامه داد: تربیت بدنی در دوران کودکی همانند یک بازی است. بازی که سبب رشد شخصیت مشارکت پذیری و شناخت فکری در کودکان می‌شود. اما امروزه تربیت بدنی یک علم است که از حالت بازی خارج شده است. علمی که سبب تندرستی و سلامتی می‌شود و بسیاری از نارسایی‌ها را درمان می‌کند.

وی بیان داشت: دبیران تربیت بدنی توجه داشته باشند که اگر می‌خواهند دانش آموزان به درس تربیت بدنی اهمیت دهند در وهله اول باید خود دبیران به درس تربیت بدنی و زنگ ورزش اهمیت داده و با بی‌توجهی از کنار این درس عبور نکنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطر نشان کرد: همانطور که دبیران ریاضی و ادبیات معتقد هستند که اگر دانش‌آموزان درس را به خوبی یاد نگیرند در آینده دچار مشکل می‌شوند٬ همکاران تربیت بدنی نیز باید این دغدغه را در خصوص دانش‌آموزان برای درس تربیت بدنی داشته باشند.

حاتمی ضمن اشاره به اهمیت درس تربیت بدنی و دبیران این رشته افزود: در سال گذشته علی‌رغم تمام مشکلات توانستیم تیمهای زیادی را به مسابقات کشوری اعزام کنیم. یکی از تاکیدات بنده این است که به دبیران ورزش اهمیت داده شود چرا که ایجاد شور و نشاط و سرزندگی در مدارس با حضور دبیران تربیت بدنی محقق می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که دبیران ورزش و تربیت بدنی بسیاری از مشکلات روحی اخلاقی و تربیتی دانش‌آموزان را برطرف می‌کنند.

در پایان جلسه عباس امیرآبادی تنها نامزد ریاست هیئت ورزشی دانش‌آموزی استان با اکثریت آرا به این سمت منصوب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار