امام‌جمعه بجنورد بابیان اینکه زندگی‌های امروز درگیر تجملات و تشریفات شده و این آسیب درجلسات گاهی دیده می‌شود، گفت: مسئولان زهد درمصرف و تلاش درتولید را شیوه کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۵۲۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 11 November 2017
حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: قرآن بهترین الگو و سرمشق برای زندگی انسان را پیامبر(ص) معرفی کرده است.

حجت‌الاسلام یعقوبی بابیان اینکه امروز تشریفات و تجملات عامل فروپاشی بسیاری از خانواده‌ها شده است، تصریح کرد: این چشم و هم‌چشمی در مسائل مادی و تجمل‌گرایی در خانه‌ها، میهمانی، عروسی و مجالس ما باب شده است.

وی عنوان کرد: عرق ریختن درراه زندگی عزتمندانه و کسب روزی حلال افتخار ما است اما بر اساس دستورات دین اسلام که در قرآن کریم آمده، به هنگام مصرف باید درآمد خود را مدیریت و از اسراف جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه گاهی در جلسات مدیران نیز این اسراف دیده می‌شود، اظهار کرد: زهد در مصرف و تلاش در تولید باید از سوی هر فرد جامعه دنبال شود و عالمان، مدیران و مسئولان با رعایت این مسئله می‌توانند در آرامش مردم و جامعه اثرگذار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر ساده زیستی گفت: سه عامل مهم دررسیدن به خیر دنیا و آخرت، شناخت عمیق دین، عیب شناسی از خود و درمان آن و داشتن روحیه ساده زیستی و زهد در دنیا است.

لزوم ایجاد موقوفات جدید بر اساس نیاز روز جامعه

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به در پیش بودن ۲۷ صفر و آغاز هفته وقف، بر ضرورت ایجاد موقوفات جدید بر اساس نیاز روز جامعه تأکید کرد.

وی از پیامبر(ص) به‌عنوان نخستین فردی یادکرد که وقف را در اسلام بنا نهاد و افزود: پس از پیامبر(ص)، امام علی(ع) اقدامات گسترده‌ای در این زمینه انجام داد.

وی بابیان اینکه وقف در فرهنگ ما بسیار کارایی دارد و در طول تاریخ به بالندگی فرهنگ تشییع کمک کرده است، گفت: وقف در فرهنگ عمومی جامعه نیز اثرگذار بوده و به آن جهت‌دهی مثبت می‌دهد.

امام‌جمعه بجنورد اظهار کرد: مسیر وقف باید به سمت اطعام فرهنگی جامعه تغییر کند و موقوفات در جهت نیاز جامعه ایجاد شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی ایجاد خوابگاه برای دختران دانشجو، کمک به توسعه حوزه‌های علمیه، احداث کتابخانه و در دسترس قرار دادن کتاب برای کودکان جوانان و عموم مردم را ازجمله موضوعات وقف در جامعه امروز برشمرد.

وی همچنین با یادآوری در پیش بودن ۲۸ صفر و سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، به مظلومیت این امام همام اشاره و عنوان کرد: مظلومیت در خانه، در بین یاران و شیعیان، در مقابل نظام حاکم و معاویه و نیز مظلومیت در هنگام تشییع پیکر از جلوه‌های مظلومیت امام حسن(ع) است که در سراسر زندگی ایشان نمایان بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار