دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: حب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) امروز به یکی از مؤلفه‌های ارزشمند، ماندگار، بالنده و پرقدرت فرهنگ عمومی ما تبدیل‌شده است.
کد خبر: ۵۲۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 11 November 2017
سید محمدرضا موالی زاده در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: خراسان شمالی افتخار میزبانی از مقام معظم رهبری در سال ۹۱ را دارد که موضوع سبک زندگی نیز برای نخستین بار در این سفر از سوی رهبری بیان شد.

موالی زاده بابیان اینکه این بیانات، نقشه راه برای شورای فرهنگ عمومی کشور شد، ابراز امیدواری کرد: با تلاش تمام مسئولان در مسیر تبیین سبک زندگی و در جهت ارتقاء و بالندگی هرچه بیشتر فرهنگ عمومی جامعه گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین گفت: روزبه‌روز بر سیل عظیم عاشقان، ارادتمندان و پیروان اباعبدالله الحسین(ع) افزوده می‌شود و حب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) امروز به یکی از مؤلفه‌های ارزشمند، ماندگار، بالنده و پرقدرت فرهنگ عمومی ما تبدیل‌شده است.

وی تصریح کرد: راهپیمایی شکوهمند و دشمن‌شکن اربعین که امروز شاهد آن هستیم، یکی از نمادهای قدرتمند جهان تشییع و اسلام است چراکه میلیون‌ها نفر از هم‌وطنان و نیز دیگر مردم در مناطق مختلف جهان در این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: دشمنانی که به‌زعم خود می‌خواستند نام امام حسین(ع) را محو کنند و طی یک نیمروز تصور می‌کردند این موضوع برای آنان تمام خواهد شد اما گمان باطل داشتند و امروز نزدیک به ۱۴۰۰ سال از واقعه عاشورا می‌گذرد اما همچنان مکتب حسین(ع) پابرجا باقی‌مانده است.

موالی زاده تأکید کرد: اراده خداوند سبب شد این نام در تمام گیتی پرطنین شود و نام امام حسین(ع) و مکتب عاشورا و حب به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) همچون قرآن کریم تا ابد از تحریف و گزند دشمنان مصون باقی بماند.

وی افزود: همان‌گونه که خداوند قرآن را نازل و دور ماندن آن از آسیب و تحریف را تضمین فرمود، این قاعده در خصوص اهل‌بیت(ع) نیز استوار است.

وی بابیان اینکه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) ترجمان عملی قرآن کریم هستند، اظهار کرد: الگوهای عملی قرآن کریم و احکامِ خداوند، ائمه اطهار و امامان معصوم(ع) هستند که امروز با راهپیمایی اربعین شاهد فروزانی بیش‌ازپیش مشعل رهروان و عاشقان به اهل‌بیت هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار