سال‌ها است زائران حرم مطهر امام رضا(ع) در ایام دهه پایانی ماه صفر با پای پیاده از شهرهای مختلف خود را به مشهد‌الرضا می‌رسانند و مردم خراسان شمالی نیز در این سنت زیبا سهیم هستند.
کد خبر: ۵۲۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 12 November 2017
همزمان با دهه پایانی ماه صفر و آغاز مراسمات شهادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس بسیاری از مردم خراسان شمالی برای زیارت حرم مطهر رضوی(ع) عازم این شهر شده و در این میان٬ برخی نیز با پای پیاده راهی مشهد می‌شوند.

بنابر گفته مسئولان خراسان شمالی در سال جاری بیش از 50 هزار نفر از زائران حرم مطهر رضوی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند. هیئت‌های عزاداری شهرهای مختلف استان نیز با حضور پرشور در مراسمات عزاداری این ایام در مشهد مقدس٬ جلوه‌ای زیبا از شورآفرینی دینی مردم خراسان شمالی را رقم می‌زنند.


با توجه به حضور گسترده زائران حرم مطهر رضوی در این ایام در مشهد مقدس و اعزام بیشترین زائران از استان خراسان شمالی٬ به نظر می‌رسد هنوز بسیاری از زیرساخت‌های لازم به ویژه در جاده‌های استان٬ جهت حرکت این زائران آماده نیست و زائران پیاده با مسائل و مشکلات مختلفی روبه‌‌رو هستند.

جاده‌های استان زیرساخت‌های زیارتی ندارند

مدیر اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: زیرساخت‌های لازم برای اعزام کاروان‌های پیاده به مشهد مقدس فراهم نیست و متاسفانه جاده‌های استان از استاندارد لازم برای این مهم برخوردار نیست.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی اظهار داشت: 30 هیئت مذهبی از شهرستان بجنورد جهت عزیمت به مشهد مقدس ساماندهی شده و چارت تشکیلاتی آن‌ها مشخص شده است.


وی در رابطه با زیرساخت‌های استان در راستای اعزام کاروان‌ها افزود: زیرساخت‌های لازم برای اعزام کاروان‌های پیاده به مشهد فراهم نیست. متاسفانه جاده‌های استان از استاندارد لازم برای این مهم برخوردار نیست.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد تصریح کرد: فقدان سرویس‌های بهداشتی و حمام در جاده‌های خراسان شمالی٬ از مهم‌ترین مشکلات زائران پیاده امام رضا‌(ع) است و این موضوع سبب دغدغه زائران شده است. هم‌چنین امکانات مناسب برای بانوان نیز بای تدارک دیده شود چرا که دو سوم جمعیت زائران را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: بسیج روستاها و پایگاه‌های مقاومت و همچنین هیئت امنای مسجد پای کار آمده‌اند و ایستگاه‌های صلواتی راه‌اندازی شده است ولی هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

هدایتی در پایان اضافه کرد: تمام مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در راستای فراهم کردن آسایش و راحتی زائران پای کار بیایند.

بسیج خراسانی شمالی آماده خدمت به زائران حرم مطهر رضوی است

معاون اجرایی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی گفت: تمام پایگاه‌های بسیج، حوزه‌های مقاومت و نواحی با کمک هیئت امنای مساجد فضای خوبی را برای خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) فراهم کرده‌اند.

سرهنگ محمدرضا شجاع اظهار داشت: تکریم زائران حریم رضوی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خدمت به زائران امام رضا(ع) بزرگترین نعمت است.

وی افزود: تمام پایگاه‌های بسیج، حوزه‌های مقاومت و نواحی با کمک هیئت امنای مساجد فضای خوبی را برای خدمت‌رسانی به زائران امام رضا (ع) فراهم کرده‌اند.

قیمت بالای اجاره بهای منازل و اماکن در مشهد مقدس

معاون سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: قیمت بالای اجاره بهای منازل و سوئیت‌های در دسترس٬ در مشهد مقدس یکی از مهم‌ترین مشکلات هیئت‌های عزاداری در این ایام است.

حجت‌الاسلام محمد ایزانلو اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم در رابطه با عزیمت کاروان‌های سواره و پیاده به مشهد مقدس در جهت عرض ارادت به آستان علی ابن موسی الرضا(ع) شکل گرفته است. 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم در جهت بحث اسکان زائران سواره و پیاده انجام شده است اما بحث اجاره سنگین منازل و سوئیت‌ها هم‌چنان دغدغه اصلی ما است.

علی‌رغم تمام این موضوعات و مشکلات٬ زائران حرم مطهر رضوی در ایام دهه پایانی ماه صفر به شوق پابوسی سلطان حریم توس٬ پای در راه می‌گذراند و قدم‌هایشان را نذر سلامتی و ظهور فرزند قائمش می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار