مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از اجرای ۱۱ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال پایدار در روستای های محروم این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 25 November 2017
عباس اهرابی با اشاره به حمایت‌های این نهاد از اقشار محروم روستایی و همچنین ساکنان مناطق کم برخوردار اظهار کرد: از مجموع ۸۴۰ روستای خراسان شمالی ۶۵۱ روستا در ضرایب محرومیت بالا قرار دارند.

اهرابی تصریح کرد: ۱۹۰ روستای خراسان شمالی در ضریب محرومیت ۶،۳۳۴ روستا در ضریب محرومیت هفت و ۱۲۷ روستا در ضریب محرومیت هشت قرار دارند.

وی بابیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۸۵ نفر در مناطق محروم و غیر برخوردار استان سکونت دارند، گفت: خدمات‌دهی متناسب با نیاز مددجویان در بخش‌های اشتغال، فرهنگی، مسکن، حوزه حمایت و سلامت ازجمله فعالیت‌های این نهاد در این روستا است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: این نهاد با توسعه طرح‌های پایدار اشتغال و همچنین توسعه طرح‌های مشاغل خانگی در بین جامعه بانوان این روستا درصدد کاهش آسیب‌ها و توانمندسازی این خانوارها است.

اهرابی ادامه داد: از مجموع طرح‌های اشتغال اجراشده در این نواحی دو هزار و ۳۵۳ طرح در روستای های ضریب ۶،۶ هزار و ۳۶۸ طرح اشتغال در روستای های ضریب هفت و دو هزار و ۲۵۴ طرح نیز در روستای های ضریب هشت به مرحله اجرا رسیده است.

این مسئول گفت: در این مناطق محروم یک هزار و ۸۴ کودک دچار سوءتغذیه بودند که تحت پوشش قرار گرفتند.

وی افزود: پرداخت ۲۲۱ وام کارگشایی، ۴۶۰ مورد کمک موردی، ۴۱۳ کمک درمانی، ۲۷۳ کمک ازدواج جوانان و غیره ازجمله خدمات انجام‌شده طی امسال در این مناطق است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار