با گذشت بیش از ۵ ماه از زلزله ۵.۷ ریشتری بجنورد٬ با بارش نخستین برف پاییزی٬ سایه سرد زمستان بر روستاهای زلزله‌زده این شهر رخ نمایی کرد.
کد خبر: ۵۲۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 26 November 2017
از صبح امروز نخستین برف پاییزی٬ چهره ارتفاعات و مناطق سردسیر استان خراسان شمالی را سفیدپوش کرد.

بنا براعلام سازمان هواشناسی٬ دمای هوای شهرهای استان تا 10 درجه کاهش داشته و امشب به صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد. همچنین گزارش‌ها حاکی از بارش شدید باران در مناطق روستایی٬ ارتفاعات و محورهای مواصلاتی استان خراسان شمالی است. برف و مه‌گرفتگی نیز٬ پدیده غالب جاده‌های استان در ساعات پایانی امشب و صبح ف٬ردا است.

اما در این میان٬ بارش برف و باران در روستاهای زلزله‌زده شهرستان بجنورد٬ مشکلاتی را برای مردم این مناطق ایجاد کرده است. گزارش‌ها حاکی است٬ با گذشت بیش از 5 ماه از وقوع زلزله 5.7 ریشتری در روستاهای توابع بجنورد٬ به جز برخی از واحدها که توسط نیروهای جهادی سپاه و بسیج ساخته شده است٬ هنوز بسیاری از اهالی این منطقه در چادرهای امدادی شب را به روز می‌رسانند.

چادرهای هلال احمر به‌عنوان اسکان اضطراری زلزله‌زدگان در تمام حوادث مورد استفاده قرار می‌گیرند و این در حالی است که در روستاهای زلزله‌زده بجنورد٬ این چادرها به تنها مأمن روستائیان تبدیل شده و مردم مظلوم این منطقه٬ چاره‌ای جز سکونت در سرمای این چادرها را ندارند.

عدم تخصیص اعتبارات مصوب هیئت دولت برای ساخت واحدهای مسکونی در این روستاها٬ به بزرگترین چالش این روزهای مناطق زلزله‌زده تبدیل شده و مردم آسیب‌دیده و رنج کشیده این مناطق همچنان منتظر رسیدن اعتبارات هستند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج روستای زلزله‌زده قصرقجر خراسان شمالی در اظهار داشت: بارش شدید برف از ساعت 14 امروز در روستای قصرقجر آغاز شده است و تعدادی از مردم هنوز در چادر زندگی می‌کنند.

بابایی افزود: در بین مردم ساکن در چادرها٬ کودکان یک تا شش ساله نیز دیده می‌شوند.

دهیار روستای زلزله‌زده شعبان  نیز در گفت: متاسفانه ساعاتی است که در روستای شعبان بارش برف آغاز شده و تعدادی از خانواده‌های این روستا که بر اثر زلزله اردیبهشت ماه خانه خود را از دست داده‌اند٬ هم اکنون در چادر زندگی می‌کنند و وضعیت مناسبی ندارند.

سرمای طاقت‌ فرسای مناطق کوهستانی خراسان شمالی آغاز شده و به نظر می‌رسد اگر اعتبارات مناسب و تصمیمات فوری برای حل مشکل زلزله‌زدگان خراسان شمالی اتخاذ نشود٬ مشکلات و بحران‌های دیگر غیر قابل جبران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار