مسئول عقیدتی سیاسی تیپ شهید دلجویان خراسان شمالی گفت: توجه به فقرا و نیازمندان از مهم‌ترین خصوصیات جامعه مهدوی است.
کد خبر: ۵۳۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 28 November 2017
حجت‌الاسلام حسین حیدری امروز در جمع جوانان هیئت محبان اهل بیت(ع) بجنورد اظهار داشت: امام‌حسن عسکری(ع) بیانی شیرین، جذاب و شخصیتی الهی باشکوه و وقار و مفسری بی‌نظیر برای قرآن مجید بود. راه مستقیم عترت و شیوه صحیح تفسیر قرآن را به مردم و به ویژه برای اصحاب بزرگوارش روشن کرد.

وی ضمن اشاره به اتفاقات مهم زندگی امام حسن عسکری (ع) افزود: از جمله مسائل روزگار امام حسن عسکری (ع) این بود که از طرف خلافت وقت، اموال و اوقات شیعه، به دست کسانی سپرده می‌شد که دشمن آل محمد(ص) و جریان‌های شیعی بودند، تا بدین گونه بنیه مالی نهضت تقویت نشود.

مسئول عقیدتی سیاسی تیپ 130 شهید دلجویان با بیان اینکه هر چقدر ائمه ما به مقطع ولادت حضرت مهدی(ع) نزدیک می‌شدند، حلقه محاصره دشمن بیشتر می‌شد خاطر‌نشان کرد:  دوره امامت امام حسن عسکری(ع) نقطه اوج فشار و تنگناهای حلقه محاصره دشمن بود. مقطعی که به لحاظ شدت دشمنی و توطئه نسبت به زمان ائمه دیگر بی سابقه بوده است.

حیدری خطاب به جوانان هیئتی بیان کرد: امروزه جوانان هیئتی الگوی خوبی برای دیگر جوانان هستند و جوان هیئتی باید دقت خاصی بر روی اخلاق و رفتار خود داشته باشند. همچنین رعایت تقوا و دوری از گناه تاثیر بسیاری بر زندگی جوانان دارد چرا که گناه سبب غفلت از دین و برنامه‌الهی می‌شود.

مسئول عقیدتی سیاسی تیپ 130 شهید دلجویان افزود: با بیان این مطلب که به ازدواج در آیات و روایات اشارات زیادی شده است افزود: هم در قرآن و هم در روایات ائمه معصومین(ع) سفارش زیادی به ازدواج شده است لذا جوانان و به‌ویژه جوانان هیئتی باید نسبت به مسئله ازدواج  اهمیت خاصی قائل شوند و نگران تامین مخارج زندگی نباشند چرا که خداوند تضمین مالی را در قرآن کریم داده است.

وی در پایان اضافه کرد: امروزه دغدغه مردم حاشیه‌نشین و ضعیف باید دغدغه مسئولان باشد. هم‌چنین مسئولان باید هر لحظه خداوند را ناظر بر اعمال خود ببینند و نسبت به وظایف خود در قبال مردم کوتاهی نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار