استاندار خراسان شمالی بر لزوم برنامه‌ریزی در راستای ارتقای سطح سواد رسانه‌ای، آگاهی و دانش عمومی جامعه به‌ویژه مدیران تأکید کرد.
کد خبر: ۵۳۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 28 November 2017
محمدرضا صالحی در کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای، آسیب‌ها و فرصت‌ها، اظهار کرد: با یادگیری سواد رسانه می‌توانیم خوبی و بدی‌ها را به‌درستی تشخیص دهیم، ضمن این‌که باید بدانیم چه چیزی و به چه مقداری از رسانه‌ها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در دنیای فضای مجازی باید از حالت مصرفی خارج شویم و سواد رسانه را ارتقا دهیم تا تجزیه‌وتحلیل‌های درستی از اوضاع‌واحوال اطراف داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: این‌که هر رسانه‌ای بخواهد هرآن چه را می‌خواهد، به ما القا کند یک خطر محسوب می‌شود، بنابراین در جامعه نیازمند ارتقای سطح سواد، آگاهی و دانش هستیم تا نتوانند آزادی‌های ما را محدود کنند.

صالحی تسلط به زبان خارجی و مهارت‌های فناوری رایانه را دو عامل مهم در ارتقای سطح سواد رسانه‌ای قلمداد کرد و ادامه داد: در سایه افزایش سواد رسانه‌ای می‌توانیم قدرت تجزیه‌وتحلیل، رشد تفکر انتقادی و مشارکت را داشته باشیم.

در این کارگاه که نویسنده کتاب سواد رسانه‌ای حضور داشت و به تبیین و تشریح مواردی همچون سواد رسانه‌ای، سواد فناوری، دلایل آسیب دیدن از فضای رسانه‌ای و شبکه‌ای پرداخت.

حسین اسکندری گفت: توانایی دسترسی به رسانه‌ها، تحلیل و ارزیابی محتوای رسانه، تولید و ارتباط و تفکر انتقادی از اهم زمینه‌های سواد رسانه‌ای است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار