نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: علمای شیعه و اهل تسنن لبنان هفته وحدت به خراسان شمالی سفر می‌کنند.
کد خبر: ۵۳۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 29 November 2017
آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی هفته وحدت، اظهار داشت: امام راحل عظیم‌الشان با ترسیم وحدت در بین اقشار و اقلیت‌های مذهبی داخل و خارج از ایران اسلامی٬ دل‌ها را به هم نزدیک کرد و این باعث تقویت اراده‌ها برای مقابله با مستکبران عالم شد. هفته وحدت یکی از ابتکارات حضرت امام خمینی (ره) و محصول انقلاب اسلامی است.

وی افزود: یکی از بهترین کارهای کلیدی و اساسی امام٬ ایجاد وحدت کلمه بین مسلمان ایران و جهان بود و وحدت بین امت اسلامی در همه دوران اعم از دوران انقلاب، دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی قابل مشاهده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مسئله وحدت موضوعی بسیار مهم و محوری برای امت مسلمان در سراسر جهان است. زیرا اگر وحدت تقویت شود، دشمنان در مقابل ایمان، اراده و وحدت مسلمانان زانو خواهند زد.

آیت الله یعقوبی با اشاره به حضور تعدادی از علمای شیعه و اهل تسنن لبنانی در هفته وحدت در استان خراسان شمالی، افزود: وحدت بین علمای شیعه و سنی در کشور لبنان بسیار قوی و برگرفته از رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری و وحدت مسلمانان ایران است و باید این وحدت در مناطق مختلف ایران سلامی نیز نمود و بروز داشته باشد.

وی اضافه کرد: باید علمای شیعه و اهل تسنن بسیار هوشیارانه عمل کنند؛ چراکه دشمنان در تلاش‌اند با ایجاد تفرقه و نفاق، بین مذاهب اسلامی آشوب برپا کنند. علمای شیعه و اهل تسنن وظیفه دارند با نگاهی عمیق و آینده‌نگرانه در برابر توطئه‌های دشمنان جبهه‌گیری کنند و مسمومیت‌های ایجاد شده در تفکرات مردم اعم از شیعه و سنی را برطرف کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار