مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: ایستگاه‌های سیار صدور کارت ملی هوشمند خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۵۳۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 03 December 2017
علی زاهدی‌نیا با اشاره به این‌که کارت‌های ملی قدیمی تا پایان سال اعتبار دارند و از سال 97 فقط کارت‌های ملی جدید  و هوشمند قابل قبول هستند٬ اظهار داشت: ایستگاه‌های سیار دریافت مدارک و صدور کارت ملی جدید در استان خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود و برای افرادی که در مراکزی هم‌چون دانشگاه‌ها هستند٬ حضور یافته و مراحل صدور کارت ملی را انجام می‌دهند.

وی افزود: تا کنون دو مرکز ایستگاه سیار صدور کارت ملی هوشمند در استان راه‌اندازی شده و  به علت اینکه باید تمام کارت‌های قدیمی تا پایان سال تعویض شوند٬ تعداد این ایستگاه‌ها افزوده شده و تا پایان سال تمام کارت‌های ملی قدیمی تعویض می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: قیمت دریافت کارت ملی هوشمند بر اساس تصویب مجلس شورای اسلامی٬ 200 هزار ریال است و دریافت مبلغ بیش از این مقدار٬ غیرقانونی است. اگر افراد در دفاتر پیشخوان و ادارات پست نسبت به ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام کنند٬ 20 هزار ریال به این مبلغ افزوده می‌شود.

زاهدی نیا گفت: تمام ساکنان استان خراسان شمالی می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی ثبت احوال٬ نسبت به ورود اطلاعات شخصی و ثبت‌نام اولیه اقدام نموده و سپس بقیه مراحل را در دفاتر صدور کارت پیگیری کنند.

وی افزود: تمام کارت‌های ملی قدیمی در سال 97 فاقد اعتبار بوده و در زمان دریافت خدمت٬ کارت‌های قدیمی به‌علت این‌که هوشمند نیستند٬ فرایند خدمت‌دهی و خدمت‌گیری را انجام نمی‌دهد. حدود 101 دستگاه به پایگاه ثبت احوال لینک هستند و نام و نام خانوادگی٬ شماره ملی و تاریخ تولد را می‌بینند و در صورت درستی اطلاعات٬ خدمت را ارائه می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار