مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از به صفر رسیدن حوادث ناشی از کار بخش صنعت در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 03 December 2017
حسن نوری اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون هیچ حادثه منجر به فوت در کارگاه‌های صنعتی خراسان شمالی به وقوع نپیوسته است.

وی انجام بازرسی‌های مستمر و مداوم از کارگاه‌ها، اجرای مدل خود بازرسی درون کارگاهی و استقرار مسئولان ایمنی در کارگاه‌ها پس از گذراندن دوره‌های تخصصی آموزشی ایمنی و برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی برای کارگران و ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی با برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های تخصصی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در این موفقیت دانست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در ادامه تعداد حوادث ناشی از کار منجر به فوت در ۹ ماه سال ۹۶ را پنج مورد اعلام کرد که دو مورد در صنعت ساختمان، دو مورد در حوزه کشاورزی و یک مورد در کارگاه‌های شن و ماسه اتفاق افتاده است.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶۰ هزار نفر ساعت آموزش ایمنی در سطح کارگاه‌های استان برگزارشده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ۸۰ هزار نفر ساعت برسد.

وی آموزش را نخستین قدم در راستای ارتقاء فرهنگ ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار در کارگاه‌ها دانست و تصریح کرد: بررسی و تجزیه‌وتحلیل حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد که همچنان ۵۰ درصد حوادث ناشی از کار در حوزه ساختمان رخ می‌دهد، بر همین اساس بیشترین آموزش‌های برگزارشده به حوزه صنعت ساختمان اختصاص‌یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار