نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: جهت‌دهی نذورات و وقف‌ها به سمت کمک به بازسازی عتبات عالیات٬ امری ضروری است و باید فرهنگ وقف و نذورات در جامعه تغییر کند.
کد خبر: ۵۳۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 04 December 2017
به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی امروز در نشست هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، اظهار داشت: مسئولان ستاد بازسازی عتبات باید به‌صورت ریلی کار کرده و از انجام امور به‌صورت دیمی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه در راستای جمع‌آوری کمک‌ها و بازسازی عتبات، باید زیربنایی‌تر و اساسی‌تر عمل کرد، افزود: جهت‌دهی نذورات و وقف‌ها به سمت کمک به بازسازی عتبات عالیات٬ امری ضروری است و باید فرهنگ وقف و نذورات در جامعه تغییر کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی می‌توانند مخارج و هزینه‌های یک‌شب یا چند شب از اطعام عزاداران را به کمک برای بازسازی عتبات اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: در مراسم ختم و عزاداری برای متوفیان اسراف‌های زیادی صورت می‌گیرد؛ ازاین‌رو باید طوری فرهنگ‌سازی شود که اسراف‌هایی نظیر چاپ بنر و اطلاعیه‌ها و یا مقداری از هزینه اطعام مراسم ختم، به ستاد بازسازی عتبات عالیات اختصاص یابد. مردم جامعه بدانند که هیچ کار خیری ماندگارتر از ساختن عتبات وجود ندارد و این کمک‌ها باقیات‌الصالحاتی برای زندگان و مردگان است.

وی در ادامه افزود: اگر اسراف‌هایی که در جامعه صورت می‌گیرد از سوی مسؤولان و خود مردم مدیریت شوند، بسیاری از مشکلات از بین خواهد رفت. از این‌رو می‌توان هزینه‌هایی که از سمت مردم اسراف می‌شود را برای مسائل فرهنگی به‌ویژه بازسازی عتبات هزینه کرد.

آیت الله یعقوبی که رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی هم هست، اظهار کرد: صداوسیمای استان به‌صورت متوالی هر دو هفته یک‌بار نسبت به پخش خدمات مردم استان در بازسازی عتبات اقدام کند و ویژه‌ برنامه‌هایی با نام خشت‌های آسمانی در صداوسیما تهیه و پخش شود.

وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات باید فکری برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی که وقت آمدن به مراسم‌هایی همچون نماز جمعه را ندارند، بکند که در این راستا یکی از راه‌ها برای جمع‌آوری کمک‌های این افراد، تهیه صندوق‌های کمک به بازسازی عتبات و ارسال آن به منازل مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار