مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی از درخشش دانش‌آموزان استان در مسابقات جهانی ریاضی تایلند خبر داد.
کد خبر: ۵۳۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 13 December 2017
نقی هجرتی اظهار داشت: دانش‌آموزان خراسان‌شمالی در بیست‌و‌دومین دوره مسابقات جهانی یوسی مس ( محاسبات ذهنی ) که در مالزی برگزار شد حائز عناوین برتر شدند.

وی ضمن اشاره به تعداد شرکت کنندگان این مسابقه افزود: 2200 نفر دانشآموز از 35 کشور جهان در این مسابقات حضور داشتند که از این تعداد 166 نفر در قالب تیم ایران خودنمایی می‌کردند و سهمیه خراسان‌شمالی نیز در این مسابقات 4 نفر بود.

مشاور رسانه‌ای مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش استان خراسان شمالی تصریح کرد: مهشید غلامانی دانش‌آموز پایه سوم مدرسه مشکات رتبه نخست جهان را در سطح A Higher کسب کرد. همچنین کیانا جودت دانش‌آموز پایه پنجم مدرسه دنیای تربیت هم رتبه اول این مسابقات را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: مهشید غلامانی پیش از این نیز در سال 2015 مسابقات جهانی هندوستان عنوان نائب قهرمانی و در سال 2016 مسابقات جهانی دبی رتبه نخست را کسب کرده بود.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از کسب دو عنوان نائب قهرمانی دو دانش‌آموز دیگر خراسان‌شمالی در این مسابقات خبر داد و گفت: دانش‌آموزان سینا کمالی و بهداد اسدالله‌زاده پایه‌های اول و هفتم به ترتیب از مدارس دکترحسابی و نمونه سعدی هم صاحب عنوان دومی مسابقات جهانی یوسی مس شدند.

هجرتی در خصوص نحوه حضور این دانش‌آموزان در مسابقات جهانی کشور مالزی بیان داشت: تمامی این چهار دانش‌آموز حاضر در مسابقات جهانی در مسابقات کشوری که در 29 مرداد ماه سال جاری در بابل برگزار شد صاحب عناوین برتر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار