نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به با برکت بودن تأسیس دفاتر استانی آستان قدس٬ گفت: رابطان آستان قدس رضوی در شهرستان‌ها، واقعیت‌های مورد نیاز شهرستان را طبق اولویت شناسایی و طبق برنامه‌ریزی مدون نسبت به برطرف کردن کمبودها اقدام کنند.
کد خبر: ۵۳۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 13 December 2017
آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در جلسه برنامه ریزی و سیاست‌گذاری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی٬ اظهار داشت:  در دوران انقلاب خسارت هایی همچون از دست دادن اندیشمندان و علمای بزرگی همچون شهید بهشتی و مطهری و دیگران بودیم.

وی با اشاره به تاسیس دفاتر استانی آستان قدس رضوی در استان‌های کشور افزود: تأسیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان شمالی یکی از برکات انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: بعد از انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی، شاهد هستیم که رهنمودهای مقام معظم رهبری بهتر از پیش عملیاتی می شود و تأسیس دفتر آستان قدس رضوی در این استان٬ نسیم رحمت الهی از سوی امام هشتم  بوده که نصیب مردم این استان شده است.

آیت‌الله یعقوبی خطاب به دست‌اندرکاران نمایندگی آستان قدس در استان خراسان شمالی گفت: مردم را با این نسیم رحمت آشناتر کنیم و پیوند بزنیم. پیوند معنوی و قدسی که از آستان قدس رضوی نصیب مان شده است را تحکیم و تکثیر کنیم. اولویت بندی مشکلات استان در خصوص پروژه‌ها و کارهای زمین مانده‌ای که اگر شروع شود برکات زیادی دارد٬ مورد نظر باشد.

وی تاکید کرد: ررابطان آستان قدس رضوی در شهرستان‌ها، واقعیت‌های مورد نیاز شهرستان را طبق اولویت شناسایی و طبق برنامه‌ریزی مدون نسبت به  برطرف کردن کمبودها اقدام کنند. ما دچار فقر اقتصادی هستیم اما فقر فرهنگی که جامعه گریبان‌گیر آن است، نباید فراموش شود.

نماینده ولی فقیه در استان٬ اقدامات فرهنگی را مهم‌تر از اقدامات اقتصادی دانست و اظهار داشت: غافل شدن از فرهنگ جامعه، در آینده خسران زیادی به جامعه وارد می‌کند و اگر امروز به فکر رفع آن‌ها نباشیم متضرر خواهیم شد. برای ارتقای فرهنگ جامعه باید از مهدکودک‌ها شروع کرد تا نونهالان با فرهنگ ناب اسلام آشنا شوند؛ که اگر این اتفاق بیفتد در آینده شاهد معضلات اجتماعی امروزی نخواهیم بود.

 یعقوبی افزود: اکنون که زمینه و پشتوانه مادی و معنوی آستان قدس رضوی شامل حال استان خراسان شمالی شده است باید همه مسئولان برای بهره مندی بیشتر از این امتیاز تلاش کنند. حرکت آستان قدس رضوی در امتداد سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی است و باید از این فرصت به وجود آمده نهایت بهره را ببریم. گره گشایی از کار مردم کار خداپسندانه است و آستان قدس در این راستا اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است.

وی تاکید کرد: کمک به نیازمندان واقعی سرلوحه برنامه‌های دفتر آستان قدس رضوی در خراسان شمالی باشد، افرادی که باطن زندگی آن ها فقر است اما به سبب آبرومندی، این فقر را نمایان نمی‌کنند و به اصطلاح صورت خود را با سیلی سرخ نگه می دارند، باید شناسایی شوند تا مشکلات آن ها برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار