معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: بانک‌های استان در ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی عملکرد خوبی ندارند.
کد خبر: ۵۳۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 13 December 2017
محمود دلپسند امروز در نشست کارگروه اشتغال استان خراسان شمالی اظهار داشت: براساس اعلام دستگاه های اجرایی٬ ایجاد 14 هزار و 538 فرصت شغلی در استان هدف‌گذاری شده که سهم هر دستگاه نیز مشخص شده است٬ اما ایجاد حداقل 10 هزار شغل در استان طی امسال موضوع مدنظر استاندار بود که تاکنون4983 فرصت یعنی معادل 50 درصد از این تعهد محقق شده و اطلاعات و آمار آن‌ها در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

وی افزود: با توجه به این که اشتغال از موضوعات مهم و اولویت دار کشور و استان است، بنابراین در ادامه روند کار باید از حداکثر ظرفیت ها و توانمندی‌های موجود برای تحقق حداقل 10 هزار فرصت شغلی بهره مند شویم.

در ادامه این نشست٬ گزارش روند پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان از سوی بانک‌های عامل ارائه شد که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تاکید کرد: روند پرداخت تسهیلات قابل قبول و مطلوب نیست. امسال200 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی به خراسان شمالی اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است٬ بنابراین جذب این تسهیلات ارزان قیمت مستلزم همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانک‌های عامل استان است.

دلپسند خاطرنشان کرد: هیچ بهانه ای از سوی بانک ها برای توجیه تاخیر در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی قابل قبول نیست و دستگاه های اجرایی مرتبط با بحث اشتغال و بانک‌های عامل تجارت، صادرات و سپه٬ برای ارائه گزارش پیشرفت کار خود یک هفته فرصت دارند. تمامی دستگاه ها و بانک های عامل مکلف هستند تا از حداکثر توان خود در جذب این منابع مقرون به صرفه و ارزان قیمت بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار