رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: گروه موسیقی سنتی طلوع سورنا از شیروان موفق به کسب مقام اول در بخش اجراهای گروهی چهارمین جشنواره نوای خرم شد.
کد خبر: ۵۳۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ 17 December 2017
احمد زیبایی اظهار کرد: گروه موسیقی سنتی طلوع سورنا از شیروان به مرحله نهایی جشنواره نوای خرم راه یافت و موفق به کسب مقام  اول در بخش اجراهای گروهی چهارمین جشنواره نوای خرم شد.

 زیبایی  افزود: این گروه به سرپرستی آقایان سعید فرامرزی، ابراهیم صداقت و خانم فاطمه آرام پیش‌ازاین در بخش گروهی بالای چهار نفر به همراه ٣٦ گروه دیگر به مرحله رقابت راه‌یافته بود و پس از دو مرحله رقابت به کسب مقام اول کشور نائل شد.

وی تصریح کرد: چهارمین جایزه و جشنواره همایون خرّم باهدف حفظ و گسترش فرهنگ اصیل و فاخر ایرانی، ارتقای نگرش هنری نسل جوان از طریق شناخت آثار اساتید گذشته و تأثیر گرفتن از نمونه‌ها و الگوهای موجود در موسیقی ایرانی با همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان عنوان کرد: در این دوره از جشنواره نوازندگان تمامی سازها، خوانندگان و همچنین گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب (کمتر از ۱۸ سال) با اجرای یکی از تصانیف و یا قطعات بی‌کلام استادان روح‌الله خالقی، مهدی خالدی، علی تجویدی، همایون خرّم، حبیب‌الله بدیعی و پرویز یاحقی که به شکل رسمی عرضه‌شده، به‌صورت تک‌خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه نوازی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار