رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی از افزایش ۱۰۴ درصدی صادرات کالا از استان به کشورهای مختلف در دنیا خبر داد.
کد خبر: ۵۳۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 17 December 2017
محمد صمدی بعدازظهر شنبه در نشست مشترک اعضای هیئت تجاری و سرمایه‌گذاری کشور ترکیه با تجار و بازرگانان خراسان شمالی اظهار کرد: طی هشت ماه نخست امسال از این استان ۳۹۸ هزار تن کالا به ارزش ۸۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار صادر شد که نسبت به سال گذشته ۱۰۴ درصد رشد دارد.

صمدی با اشاره به میزان صادرات و واردات کالاها و محصولات از استان به کشور ترکیه، بیان کرد: طی هشت ماه امسال سه میلیون و ۳۲۱ هزار و ۹۵۱ دلار کالا شامل محصولات فولادی، کشاورزی و سایر کالاها به وزن ۶ میلیون و ۲۶ هزار کیلو از این استان به کشور ترکیه صادرشده است.

وی بابیان اینکه خراسان شمالی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد، افزود: استان به‌عنوان قطب کشاورزی در کشور محسوب می‌شود و قابلیت صادرات انواع محصولات کشاورزی به سراسر دنیا را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: همچنین از کشور ترکیه ۳۹۲ هزار دلار کالا به وزن ۴۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم کالا به استان واردشده است.

صمدی گفت: خراسان شمالی با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های ریلی، صنایع تبدیلی و همچنین باوجود تحریم‌ها و شرایط موجود توانسته به بیش از ۲۸ کشور جهان کالا و مبادلات صادرات و واردات داشته باشد.

وی با معرفی تمام ظرفیت‌های موجود به هیئت تجاری از ترکیه، تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی استان مکان بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است که ما آمادگی کامل برای سرمایه‌گذاری تجار راداریم و نیازمندی‌هایی در این منطقه وجود دارد که امیدواریم با تبادلات و سرمایه‌گذاری رفع شود.

عضو هیئت‌مدیره تجار ترکیه نیز در این نشست بابیان اینکه آمادگی برای برقراری ارتباط تجاری بیشتر با استان خراسان شمالی درزمینهٔ‌های مختلف راداریم، گفت: این شرکت خواستار همکاری و مبادلات با تعاونی‌ها و واحدهای تولیدی درزمینهٔ سرمایه‌گذاری و روابط تجاری در بخش‌ها و فناوری‌های جدید است.

محمت گوورچین بابیان اینکه ایران فاکتور مهمی برای تجارت برای کشور ترکیه است، افزود: درزمینهٔ‌های مختلف تکنولوژی‌های جدید و اپلی کیشن ها آماده همکاری دو جانبه هستیم.

وی گفت: انتظار ما این است تا لیست کالاهای موردنیاز و کالاهای تولیدی برای صادرات و واردات این استان برای تجارت تهیه و در اختیار این شرکت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست ظرفیت و قابلیت‌های مختلف برای مبادله تجاری و صادراتی بین دو کشور موردبررسی قرار گرفت و نیز این هیئت پنج نفره از تجار و سرمایه‌گذاران کشور ترکیه طی دو روز در خراسان شمالی حضور دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار