مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: این استان در ضریب پوشش بیمه ای تامین اجتماعی از کشور 4 درصد عقب است.
کد خبر: ۵۴۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 18 December 2017
محمدعلی عباس زاده وحید ضریب پوشش بیمه این این استان را 38 درصد عنوان کرد و افزود: میانگین کشوری در این شاخص 42 درصد است.
وی افزود: بخش صنعت در این استان نسبت به حوزه دامپروری و کشاورزی کمتر است به همین دلیل ضریب پوشش بیمه ای استان نیز نسبت به میانگین کشوری عقب است.
وی پایین بودن درآمد مردم این استان، کمبود سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان و فرار بیمه ای را از دیگر علت های کاهش پوشش بیمه ای در خراسان شمالی عنوان کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: این استان با جمعیت 864 هزار نفری 110 هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد امید وار هستیم امسال این عدد را در قالب مشاغل آزاد به 115 هزار افزایش دهیم.
وی اظهار کرد: هم اکنون 13 هزار و 700 نفر بازنشسته تامین اجتماعی در این استان داریم که از مستمری برخوردار هستند.
عباس زاده وحید در بخش دیگری از سخنانش بر افزایش خدمات الکترونیکی به مشتریان تاکید کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی در سال های اخیر در راستای ارائه خدمات بهتر اقدامات زیادی از جمله الکترونیکی کردن خدمات انجام داده است.
وی اظهار کرد: فرایند رسیدگی به امور از جمله پرداخت حق بیمه، لیست غیر حضوری، حذف دفترچه درمان و سایر اقدامات به روش غیر حضوری و الکترونیکی انجام می شود.
وی گفت: تاکنون 100 درصد پرونده های مستمربگیران به روش الکترونیکی انجام شده است اما در مجموع خدمات الکترونیکی در این استان 50 درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار