معاون بنیاد ملی نخبگان در بجنورد گفت: متاسفانه برخی از اهداف سازمان ملی نخبگان هنوز هم محقق نشده و حمایت مالی از نخبگان کم است.
کد خبر: ۵۴۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 20 December 2017
محمد صالح ترکستانی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی اظهار داشت: هر فردی که در حوزه کارهای اجرایی و عملی فعالیت کرده باشد٬ متوجه می شود که کارهای اجرایی سخت است و باید همه دستگاه‌ها در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در فرصت های مختلف و در بسیاری از فرمایشات خود٬ بارها تکرار کردند که آینده کشور به دست نیروهای انسانی است که با خلاقیت های خود می تواند جامعه را متحول کنند و با توجه به همین بیانات٬ بنیاد ملی نخبگان تشکیل شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان با انتقاد از دور شدن نگاه به بنیاد نخبگان و موضوع نخبه پروری در کشور٬ تاکید کرد: در اساسنامه بنیاد ملی نخبگان آرمان‌های بلندی وجود دارد ولی در اثر گذر زمان زاویه‌دار شده است.

ترکستانی افزود: طرحی وجود دارد که در سراسر کشور باید حداقل یکبار  افراد مورد پایش قرار بگیرند تا استعدادهای آنها شناسایی شود. در طرح شباب اگر فرزندی در این خاک و بوم دارای استعداد است٬ شناسایی شده و وظیفه بنیاد نخبگان این است آن ها را هدایت و شکوفا کند.

وی ادامه داد: با شناسایی افراد از طریق آموزش و پرورش، دانش آموز با استعداد با هدایت‌های بنیاد نخبگان به دانشجو تبدیل می‌شود.

معاون بنیاد نخبگان گفت:  فضاهایی را باید شناسایی کنیم تا صنعت و نخبگان بهم متصل شوند زیرا تجربه کردن باعث می‌شود یک فرد موثر و اثرگذار در جامعه رشد پیدا کند و با تکریم افراد موفق می‌توان تردید در انتخاب علم و ثروت را از میان برداشت.

ترکستانی در ادامه با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: در برنامه ششم توسعه 64 دستگاه موظف هستند به دستورات و قوانین بنیاد نخبگان عمل کنند و باعث افتخار است بنیاد ملی نخبگان کشور در 31 استان دفتر دارد. هدف اصلی بنیاد ملی نخبگان برگشت نخبگان به زادگاهشان است.

وی در پایان اظهار داشت: متأسفانه حمایت مالی مطلوبی از نخبگان نمی‌شود و باید توجه بیشتری به این موضوع داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار