مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی از راه‌اندازی آزمایشگاه سیار برای بررسی وضعیت کیفی و میکروبی نمونه‌های آب در مواقع بحران خبر داد.
کد خبر: ۵۴۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 20 December 2017
حمید روشن‌روان بابیان اینکه دستگاه آزمایشگاه سیار خریداری و در حال راه‌اندازی است، اظهار کرد: همچنین در حال حاضر چهار آزمایشگاه در سطح خراسان شمالی نمونه‌گیری و آزمایش‌های منابع آب شرب روستایی را انجام می‌دهند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار نمونه میکروبی و یک هزار نمونه شیمیایی از منابع آبی روستایی انجام‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی تصریح کرد: طی هشت ماه نخست امسال ۵۵ روستا در خراسان شمالی با تانکر آب‌رسانی شده است.

روشن‌روان گفت: طی مدت مشابه سال ۹۴تعداد ۸۸ روستا و در سال گذشته نیز ۵۸ روستا با تانکر سیار آب‌رسانی شده که امسال نسبت به سال‌های گذشته روستاهایی که با تانکر آب‌رسانی شده به دلیل، اجرای پروژه آب‌رسانی و بهره‌مندی مشترکین به ۵۵ روستا کاهش‌یافته است.

وی بابیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون دو تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرستان تازه قلعه راز و جرگلان و روستای اسلام‌آباد شیروان به بهره‌برداری رسیده است، بیان کرد: همچنین طی این مدت دو دستگاه آب‌شیرین‌کن در روستاهای شهرستان شیروان و فاروج نصب‌شده است.

وی بابیان اینکه تمام تلاش ما برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و آب‌رسانی به تمام روستاهای تحت پوشش است، افزود: برای نصب دستگاه آب‌شیرین‌کن در روستاهایی که با کمبود آب شرب مواجه هستند و به‌منظور تأمین آب باکیفیت‌تر در روستاها، پیگیری‌هایی برای مذاکره با بخش خصوصی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بابیان اینکه اصلاح و بازسازی شبکه توزیع به‌طور مستمر در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: طی ۶ ماه نخست امسال، ۱۵.۵ کیلومتر از شبکه توزیع اصلاح و بازسازی‌شده است.

روشن‌روان با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی همواره در تلاش است تا آب شرب سالم و کلرزنی شده در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد، اظهار کرد: در این راستا با استفاده از دستگاه‌های کلریناتور ازجمله ۱۶۰ دستگاه کلریناتور گازی، ۴۰ دستگاه کلریناتور برقی، ۸۰ دستگاه کلریناتور قطره‌ای و هفت‌دستگاه الکترولیز نمک طعام امر کلرزنی آب را انجام می‌دهد.

وی تأمین و توزیع ۱۴ تن پرکلرین و ۱۰ تن گاز کلر در روستاها، خرید تعداد ۴۵ دستگاه کلریناتور برقی برای جایگزینی با کلریناتورهای گازی محدوده روستاها، خرید ۳۰ کانکس برای اتاقک‌های کلرزنی و جداسازی تابلوهای برق، خرید لوازم پوششی و گرمایشی جهت جلوگیری از یخ‌زدگی سیستم‌های گازی، خرید ۹۰ دستگاه کپسول گاز کلر و توزیع در شهرستان‌ها و تعویض ۸۸ دستگاه الکتروپمپ را از دیگر اقدامات انجام‌شده توسط این شرکت در راستای ارائه خدمات بیشتر به مشترکان عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار