نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از سند راهبردی مسائل زنان استان خراسان شمالی گفت: سند راهبردی مسائل زنان استان٬ سندی جامع و کامل نیست.
کد خبر: ۵۴۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 23 December 2017
هادی قوامی ٬ با بیان این مطلب که سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی موظف است گزارشی از تخصیص اعتبارات سال 96 استان را در اختیار نمایندگان قرار دهد اظهار داشت: سازمان برنامه بودجه خراسان شمالی موظف از گزارشی از نحوه تخصیص اعتبارات به پروژه‌ها و همچنین مکان بهره برداری پروژه‌ها را در اختیار نمایندگان قرار دهد چراکه این گزارش عملکرد می‌تواند مبنای خوبی برای اظهارات نمایندگان در صحن مجلس شورای اسلامی‌ باشد.

وی جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را مهم‌ترین شورای استان دانست و گفت: چشم و گوش فعالان اقتصادی استان به اخبار منتشر شده از این جلسات است٬ چراکه خط‌و‌مشی اقدامات آن‌ها از این جلسات نشأت می‌گیرد. لذا اگر بتوانیم مشکلات و وضع موجود را به درستی شناسایی کنیم٬ علاوه بر کمک به دستگاه‌های اجرایی استان، می‌توانیم برای دریافت اعتبارات نیز چانه‌زنی کنیم.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سند جامع راهبردی مسائل زنان در خراسان شمالی بیان داشت: سند جامع راهبردی، باید شامل تمام اطلاعات باشد. موارد مطرح شده در سند جامع راهبردی مسائل زنان در خراسان شمالی جامع و کامل نیست لذا مطالعات دقیق‌تری را برای تهیه این سند باید انجام داد. برای این‌کار ابتدا باید وضع موجود را به خوبی شناسایی کرده و با توجه به امکانات استان در جهت پیشبرد اهداف گام برداشت.

استاندار نگاه ویژه‌ای به موضوع اشتغال استان داشته باشد

قوامی در ارتباط با بودجه پیشنهادی 97 دولت خاطرنشان کرد: باید به موضوعات هم از نظر مخالفت و هم از نظر موافقت نگاه کرد تا موضوع با کمترین مشکل مواجه شود. همچنین باید وضعیت خود را مورد نقد و بررسی قرار داد تا پیشرفت‌های بهتری حاصل شود.

وی از مختومه شدن 560 هزار پرونده نظام بانکی از سال 95 تا کنون خبر داد و گفت: از ابتدای سال 95 تاکنون بیش از 560 هزار پرونده نظام بانکی مختومه اعلام شده و 3 میلیارد و 470 میلیون تومان اصل پول به بانک‌ها برگشت داده شده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال نیز 700 هزار پرونده دیگر تعیین  تکلیف شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس٬ اوضاع کشور را اوضاعی خاص عنوان کرد و گفت: امروزه مسئله بیکاری مهمترین و اساسی‌ترین مشکل کشور است و استاندار خراسان‌شمالی نیز به نگاه ویژه‌ای به این جریان در استان داشته باشد چراکه هم‌اکنون بالغ بر 3 میلیون نفر بیکار در کشور داریم. همچنین بیش از 5 میلیون نفر از دانشجویان کشور، فارغ‌التحصیل شده‌اند و باید راهکاری برای اشتغال این قشر اتخاذ کرد.

وی در پایان ضمن اشاره به پروژه راه آهن بجنورد- اسفراین-جوین اضافه کرد: 500 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه ریلی بجنورد- اسفراین- جوین در لایحه بودجه پیشنهاد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار