رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های خراسان شمالی گفت: بیمه ها در زلزله استان مظلوم واقع شده و همه دستگاه‌های دولتی کم‌کاری خود را به گردن بیمه‌ها می‌اندازند.
کد خبر: ۵۴۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 26 December 2017

علی وفا پیشه ظهر امروز در نشست هم اندیشی شورای هماهنگی مدیران بیمه استان خراسان شمالی اظهار داشت: در زلزله اردیبهشت ماه سال جاری٬ 2 هزار 30 واحد مسکونی خسارت دیده و در 26 روستا مورد بازدید و کارشناسی قرار گرفته‌اند که تاکنون غرامت خسارت مربوط به 1 هزار و 200 واحد مسکونی استان پرداخت شده است.

وی افزود: وظیفه بیمه بهسازی نیست بلکه بازسازی است و وظیفه دولت و استانداری است که خانه جدید یا ساختمان درست کنند.

رئیس شورای هماهنگی بیمه استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان فواید بیمه عمر خاطر نشان کرد: 50 نفر در زلزله اخیر معترض به عدم پرداخت بوده‌اند که در موقع بازدید یا حضور نداشتند یا اصلا در آن خانه‌ها فردی ساکن نبوده و از بازدید عقب افتاده‌اند و تاکنون همه خانه‌ها بازدید و برآورد خسارت شده و هزینه خسارت توسط بیمه‌ها به بانک‌ها تحویل داده شده است.

وفاپیشه ادامه داد: دستگاه‌های دیگر متولی پرداخت خسارت به افراد و خسارت‌دیدگان٬ در ارائه خدمات کاستی داشته و تمام بی مسئولیتی خود را به بیمه‌ها می‌اندازند.

وی خاطرنشان کرد: در جریان زلزله استان٬ بیمه 3 میلیارد و 300 میلیون تومان خسارت زلزله را کارشناسایی کرده است و 900 میلیون تومان آن را به 100 هزار واحد روستایی تحویل داده است. در صورت حذف 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده٬ خدمات بیمه‌ای با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار