مدیر حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه بیش از ۲۱۰۰ طلبه در ۱۶ مدرسه علمیه این استان در حال تحصیل هستند گفت: بعد از سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در سال ۹۱ ٬ اقبال عمومی جوانان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه رشد چشمگیری یافته است.
کد خبر: ۵۴۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 27 December 2017

حجت الاسلام حجت سالاری مکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد٬ با اشاره به اقبال زیاد جوانان استان به حضور در حوزه‌های علمیه٬ اظهار داشت: این موضوع به برکت سفر مقام معظم‌رهبری به استان خراسان شمالی در سال 91 ایجاد شده است. هم‌چنین٬ 16گروه جهادی فعال شامل طلاب حوزه‌های علوم دینی استان به فعالیت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی اشتغال دارند که در تاریخ حوزه‌های علمیه استان٬ کم نظیر است.

وی افزود: هم‌اکنون٬ بیش از 2100 طلبه در 16 مدارس علمیه این استان در حال تحصیل هستند و راه اندازی سطح سه خواهران و برادران، ایجاد مدرسه تخصصی و راه اندازی کرسی درس خارج با 40 طلبه در حال تحصیل٬ از فعالیت‌های علمی حوزه خراسان شمالی در مدت اخیر است.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: زیرساخت‌های عمرانی و امکانات حوزه‌های علمیه استان در سال‌های اخیر بیش از 470 درصد رشد داشته و همین عامل٬ ظرفیت جذب طلاب جدیدالورود را بالا برده است. هم‌چنین با سفر مقام معظم رهبری به استان و تامین اعتبارات موردنیاز٬ زمینه تحول در حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ایجاد شده است.

سالاری با اشاره به برنامه‌های این مرکز برای رشد سطح علمی طلاب علوم دینی٬ افزود: برگزاری متناوب کارگاه های دانش افزایی ویژه اساتید و کارگاه‌های روش تدریس و مدیریت اسلامی ویژه مسئولان آموزش و مدیران از جمله برنامه‌های حوزه‌های علمیه خراسان شمالی است.

وی اظهار داشت: کارگاه‌هایی در سطح تقویتی شامل منطق، ادبیات عرب، فقه و اصول و احکام و در سطح استادپروری ویژه طلاب مدارس علمیه برنامه ریزی شده و در حال اجراست.

مدیر حوزه‌های علمیه استان در پایان خاطرنشان کرد: دوره‌های مکالمه عربی، تربیت مبلغ، سبک زندگی و طب اسلامی، عفاف و حجاب و هم چنین همایش هایی در حوزه های بصیرتی، سبک زندگی شهدا و ولایت فقیه، برگزار می‌شود تا سطح بصیرتی طلاب افزایش یابد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار