رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد از "حاشیه‌نشینی" و "درآمدهای پایدار" به‌عنوان مهم‌ترین مشکلات این شهر خبر داد.
کد خبر: ۵۴۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 08 January 2018

مهدی محمدی شامگاه یکشنبه در جلسه علنی شورای شهر که با حضور امام جمعه و شهردار بجنورد برگزار شد اظهار داشت: افت درآمدهای شهرداری در این بازه زمانی وحشتناک بوده و درآمد پایدار نداریم.

وی افزود: رعایت روح اسلامیت و شورایی بودن در مصوبات از اصلی‌ترین امور مورد بررسی شورای شهر بوده است و تلاش می کنیم معماری ایرانی و اسلامی را در شهر بجنورد بازشناسی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد آگاهی مردم از مصوبات و شفافیت را اقدام بعدی در برنامه‌های شورای پنجم دانست و تاکید کرد: شورا در آرامش و عقلانیت امور خود را انجام می‌دهد.

محمدی با بیان مشکلات شهری بجنورد٬ گفت: حاشیه‌نشینی، ترافیک و درآدپایدار شهری از اصلی‌ترین مشکلات بجنورد است. افت درامد در حال حاضر گریبان‌گیر شهرداری شده و این در حالی است که درآمد پایدار مهم‌ترین بخش عمران شهری است.

شهرداری 99میلیارد تومان بدهکار است

شهردار بجنورد نیز در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر در شرایطی قرار گرفته‌ایم که از لحاظ مسائل اقتصادی با مشکل مواجه هستیم. غالب سازمان‌های خدماتی به خاطر شرایط بد اقتصادی به این موضوع دچار هستند.

روح‌الله براتیان افزود: اکثر شهرداری‌های کشور به دلیل رکود مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند. خصوصادر دودهه اخیر که شهرداری‌ها برای تامین مالی خودشان به عوارض شهرسازی و پروانه ساخت روی آورده‌اند، درآمدهای پایدار کاهش یافته و مشکلات بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: سرفصل‌های درآمدی که باید در اختیار شهرداری باشد نه تنها بیشتر نشد بلکه بخشی از آن به مدیریت دولت درآمد. به طور مثال شهرداری‌ها قبلا عوارض سوخت را مستقیم‌ دریافت می‌کردند٬ ولی درحال حاضر این عوارض را دولت دریافت می‌کند و بعد با تشخیص خودش به شهرداری‌ها می‌دهد.

شهردار بجنورد با اشاره به عدم تخصیص عوارض آلایندگی صنایعی هم چون پتروشیمی به این مجموعه٬ اظهار داشت: تجمیع عوارض هیچ کمکی به شهرداری نکرده است. عوارض آلایندگی که از پتروشیمی به شهرداری بجنورد اختصاص یافته بود٬ اینک به کل دستگاه‌های استان تقسیم می‌شود و سهم شهرداری ناچیز است.

براتیان افزود: شهرداری در حال حاضر 99 میلیارد تومان بدهکار است‌ که بخش زیادی از آن به تامین اجتماعی است. هم‌چنین شهرداری بجنورد ماهانه 5 میلیارد و 200 میلیون تومان حقوق پرداخت می‌کند که این رقم بسیار بالایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار