امام‌جمعه بجنورد گفت: آمریکا رویای بازگشت و ایجاد پایگاه نظامی در منطقه سوریه و عراق را به گور خواهد برد.
کد خبر: ۵۵۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 20 January 2018

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به‌دروغ جدید آمریکا، اظهار کرد: ادعای حذف داعش توسط آمریکا دروغ شاخدار است که مطرح کرده‌اند، البته این سخنان نقشه جدیدی برای ایجاد پایگاه نظامی در عراق و سوریه است که به گور خواهند برد.

حجت‌الاسلام یعقوبی بابیان اینکه ملت‌ها از آمریکا، اسرائیل و عربستان تنفر دارند، افزود: با اتحاد نیروهای مقاومت و مردم پوزه آمریکا و هم‌پیمانان او بر زمین زده شد.

وی تصریح کرد: اخراج آمریکایی‌ها از عراق و سوریه سبب عصبانیت آنان شده چراکه منافع خود را در منطقه ازدست‌داده‌اند، از همین رو می‌خواهند با ادعاهای دروغ خود را پیروز میدان مطرح کنند.

خطیب نماز جمعه بجنورد بیان کرد: همچنین عربستان به‌عنوان دست یار آمریکا برای حفظ آبروی آنان مجبور به نوکری است، هرچند بازهم شکست خواهند خورد.

حجت‌الاسلام یعقوبی در ادامه به حمایت ملت یاران از غزه اشاره کرد و گفت: مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه با مقاومت خود توانستند اسرائیل را شکست دهند و طبق فرموده مقام معظم رهبری، اسرائیل تا ۲۵ سال آینده نابود خواهد شد.

وی مطرح کرد: برخی افراد در برابر حمایت‌های مردم ایران از مظلومان جهان اسلام موضع‌گیری می‌کنند؛ آنان بدانند که دفاع از مردم مظلوم و بی‌دفاع وظیفه دینی ما بوده چراکه اسلام تکلیف کرده است.

فضای مجازی آینده جوانان را نابود خواهد کرد

امام‌جمعه بجنورد در بخشی دیگر از سخنان خود به مسئله فضای مجازی و نابودی آینده جوانان هشدار داد و گفت: مسئولان و خانواده‌ها نسبت به استفاده صحیح فرزندانشان از فضای مجازی برنامه‌ریزی داشته و کنترل کنند چراکه اگر همین شیوه را پیش گیریم آینده آنان تباه خواهد شد.

حجت‌الاسلام یعقوبی همچنین به موضوع عدالت در جامعه اشاره کرد و افزود: چنانچه عدالت در جامعه رعایت و سو استفاده از موقعیت‌های مختلف کنار گذاشته شود، شاهد رشد جامعه خواهیم بود.

وی در ادامه به حادثه دل‌خراش نفت‌کش سانچی اشاره کرد و گفت: این بزرگواران در حین خدمت بوده‌اند و اجر شهید رادارند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر آثاری از پیکرهای این افراد پیدا شود تا سبب تسلای خاطر بازماندگان شود.

مشکل هوای پاک با حرکات نمایشی حل نمی‌شود

حجت‌الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود به‌روز هوای پاک و مشکلات محیط‌زیست، اشاره کرد و گفت: مشکلات زیست‌محیطی و هوای ناسالم باید با راهکار رفع شود، شعار و حرکات نمایشی دردی را دوا نمی‌کند.

وی اظهار کرد: قطع درختان، نهال و حتی بوته‌های کوچک تأثیر منفی بر هوا خواهد گذاشت که مسئولان دراین‌باره نگاه جدی‌تری داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی همچنین برافزایش وسیله حمل‌ونقل عمومی تأکید کرد و گفت: مسئولان جهت فرهنگ‌سازی استفاده از وسیله حمل‌ونقل عمومی و خودداری از استفاده خودروهای تک‌سرنشین اقدام کنند حتی روحانیون در منابر به این امر مهم تأکید داشته باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار