سرپرست معاونت سیاسی استانداری خراسان شمالی گفت: بهره‌مندی از توان مردمی در مواقع بحرانی باید به‌درستی سازماندهی و ساماندهی شود.
کد خبر: ۵۵۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 23 January 2018

محمود ثمینی ظهر دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی تشکل‌های مردم‌نهاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: حضور مردم در مناطق آسیب‌دیده به هنگام بروز حوادث طبیعی همچون زلزله و سیل با تکیه‌بر عاطفه و احساسات شخصی است؛ بنابراین باید از این همت حضور در قالب تشکل‌های مردمی سازمان‌یافته و آموزش‌دیده و با شرح وظایف مشخص به نحو احسن بهره‌مند شویم.

ثمینی افزود: باید افراد داوطلب، مشخص و با برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی به هنگام بروز حوادث طبیعی مستمراً به‌روزرسانی شوند و دستگاه‌های امدادی همانند علوم پزشکی و هلال‌احمر نیز برای آموزش مناسب این افراد اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: بنابراین در گام نخست شناسایی، آموزش و تعیین وظایف تشکل‌های مردم‌نهاد مدیریت بحران اتفاق بیفتد تا هنگام بروز حادثه این افراد با اطمینان خاطر در مناطق آسیب‌دیده حضور یابند.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری تصریح کرد: اثرات اجتماعی حوادث طبیعی بسیار بالا و حل آن نیازمند بررسی دقیق است که مهم‌ترین اقدام شناسنامه‌دار کردن توان مردمی است.

ثمینی تأکید کرد: هدف ما بهره‌مندی از توان فکری و ظرفیت‌های اجتماعی برای ارائه خدمات بهتر است و در این راستا سیاست دولت حمایت از تشکل‌های مردمی و نه تقابل با آنان است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار