رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خراسان شمالی گفت: بیش از ۵۰ درصد تسهیلات اشتغال وارد عرصه تولید نشده و مصارفی خارج از موضوع تسهیلات داشته است.
کد خبر: ۵۵۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 23 January 2018

مجید پورعیسی صبح امروز در شورای اداری این شهرستان با اشاره به شعار سال که اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال اظهار داشت: بیش از 50 درصد تسهیلات اشتغال وارد عرصه تولید نشده و مصارفی خارج از موضوع تسهیلات داشته است.

وی تصریح کرد: بارها به مسئولین اعلام کردیم پروژه‌های جدید را به هیچ عنوان شروع نکنید و اتمام پروژه‌های نیمه تمام را در اولویت کاری قرار دهید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: در بحث پروژه‌های نیمه‌تمام٬ فرمانداران اختیار تام دارند تا به صلاح منطقه اولویت بندی کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در کمیته برنامه ریزی شهرستانها این‌است که فرمانداران 99 درصد و سایر مسئولان یک‌درصد حق رای دارند.

پورعیسی گفت: سالیان زیادی است که برای ایجاد رضایت عمومی تلاش کردیم اما باید اعلام کنیم هم اکنون مردم رضایت را بیشتر از رفاه ترجیح می‌دهند.

وی با بیان اینکه اول سال باید اولویت های کاری را مشخص کنیم که متاسفانه این کار رخ نمی‌دهد٬ افزود: با هدفمندی کارها می‌توان در تسریع و پیشبرد کارها اقدام بهتری کرد. بسیاری از شهرداری های استان طرح ملی ندارند و منبع درآمدشان داخلی است که این هم مشکلی برای شهرهای استان ما است.

امام جمعه شهر شیروان نیز در این جلسه با بیان اینکه مدیران ما باید در انجام امور صبر داشته باشند اظهار داشت: ما باید از مهم ترین ویژگی حضرت زینب(س) که صبر و استقامت بود٬ درس بگیریم.

حجت‌الاسلام حسین کوثری افزود: امروز بعد از گذشت هزار و اندی سال هنوز تاثیر خطبه حضرت زینب (س) را میبینیم.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر با بیان اینکه انقلاب به رغم دشمنی های استکبار جهانی خدمات زیادی را در بخش های مختلف به مردم ارائه کرده است٬ افزود: سالگرد پیروزی انقلاب و جشن های آن فرصت خوبی است که در اختیار مسوولان اجرایی قرار می‌گیرد تا صادقانه و دقیق تر نسبت به ارائه گزارش عملکرد نظام برای مردم اقدام کنند.

امام جمعه شیروان خطاب به مدیران استانی گفت : مردم تحمل تبعیض را ندارند و در توزیع اعتبارات باید عدالت بین شهرستان‌ها رعایت شود.

وی با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی علی‌رغم اقدام خوبی که انجام شده اما رضایت عمومی وجود ندارد٬ تصریح کرد: امسال هم که سال اقتصاد مقاومتی بود باید ببینیم چه کردیم و چه جوابی باید به مردم بدهیم؟

کوثری گفت: رونق اقتصاد مردم باید از اولویت ها قرار بگیرد چرا که با ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار بسیاری از معضلات اجتماعی ما کم می شود.

دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان خدمات دولت است

فرماندار شهرستان شیروان نیز در این جلسه اظهار داشت: دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان خدمات دولت است. این ایام بهترین فرصت برای تبلیغ و تبیین کار‌آمدی نظام و دولت تدبیر و امید در تمام زمینه‌ها است.

امین‌رضا مرآتی با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به معنای نفی سلطه بیگانگان بود، افزود: قبل از انقلاب در تمامی حوزه‌ها وابسته بودیم، اما امروز به برکت انقلاب٬ خودکفا شده و به استقلال دست یافته‌ایم.

مرآتی تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی کشور ایران به یک کشور قدرتمند و عزتمند و یک حکومت پویا و مبتنی بر مردم سالاری و نفی سلطه تبدیل شده است و وظیفه ما صیانت از انقلاب اسلامی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیروان گفت: باید گزارش های ارائه شده توسط مسئولان به مردم دقیق، مستند و به دور از بزرگ نمایی باشد، چون بیان مسائل٬ موجب دلگرمی همگان به نظام و وظیفه مهم ملی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت عزم جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور دارد٬ افزود: وحدت و همدلی خوبی که در شهرستان وجود دارد قطعا منشا خیر و برکات زیادی برای منطقه است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار