مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: موفقیت فیلم های سینمایی در عرصه های بین المللی نشان از قدرت نرم میهن اسلامی دارد.
کد خبر: ۵۶۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ 03 February 2018

حسین فرخنده در آئین افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در بجنورد اظهار کرد: امسال برای سومین بار خراسان شمالی میزبان بزرگ ترین رویداد هنری کشور در عرصه سینما، یعنی جشنواره ملی فیلم فجر است.

فرخنده با اشاره به اینکه ١٦ فیلم در مدت ١٤ تا ٢٢ بهمن ماه در سینما گلشن بجنورد اکران می شود، موضوعات فیلم های شرکت کننده در جشنواره را مربوط به دفاع مقدس و کودک و نوجوان ذکر کرد.

وی با بیان اینکه فرصت اکران فیلم ها تجربه متفاوتی برای تبادل فرهنگی است، تصریح کرد: در سال های اخیر شاهد موفقیت فیلم سازان کشورمان در عرصه تولید آثار فاخر بوده ایم به گونه ای که در هر سال ده ها فیلم در عرصه بین المللی مقام آورده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: امروز سینما مورد اقبال مردم و تصویرگر آرمان های انقلاب اسلامی است.

فرخنده با بیان اینکه دلیل توجه به توسعه سالن های سینمایی در کشور، رشد کمی و کیفی فیلم های تولید شده و اقبال عمومی است، اضافه کرد: با همین رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز بیشتر مجتمع های هنری خود را به اکران فیلم تجهیز کرد.

این مسئول یادآور شد: البته تا پایان سال با تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری راز و جرگلان و فاروج، تمام مردم استان از اکران فیلم های سینمایی همزمان با تهران بهره مند می شوند.

تولید فیلم بهترین کانال انتقال فرهنگ به نسل جوان است

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی نیز در این مراسم، بهترین کانال انتقال فرهنگ به نسل جوان را تولید فیلم در عرصه سینما و تلویزیون عنوان کرد.

محمود ثمینی اظهار کرد: سخنرانی و بیان رشادت های ایثارگران دفاع مقدس بی تاثیر نیست اما دو فیلم به روز و حاوی اطلاعات واقعی ده ها برابر بیشتر اثرگذار است.

ثمینی با اشاره به اینکه به عنوان دولت موظف به فراهم کردن زیرساخت ها برای گسترش فرهنگ و هنر جامعه هستیم، ادامه داد: البته در این راستا دولت به تنهایی توان انجام همه کارها را نداشته و باید بخش خصوصی و سرمایه گذاران نیز ورود یابند.

وی همکاری بخش خصوصی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در سال های اخیر را رضایت بخش ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه زمینه و مشوق های خوبی برای فعالیت این بخش در راستای توسعه فضای سینماها پیش بینی و گزارش شده است.

ثمینی سینما را اجتماع کوچک مردم و فرصتی برای فضای همدلی، نقد و ارتقای فرهنگ جامعه دانست و تصریح کرد: در خانه نشستن و فیلم تماشا کردن نیز ممکن است اما کنار هم قرار گرفتن در فضایی همانند سینما به معنای ایجاد یک فرهنگ است.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: در حوزه سینما نباید فقط به پر کردن وقت بیاندیشیم و هدف ارتقای فرهنگ عمومی جامعه باشد.

وی توجه به هنر، هنرمند، فرهنگ و سیستم های انتقال فرهنگ را مهم دانست و گفت: خراسان شمالی مهد غنی فرهنگ های مختلف، وحدت و تفاهم است.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی توجه به چهار نکته تلاش بر بازیابی فرهنگی، توسعه فرهنگی، انتقال فرهنگ و توجه و ترغیب هنرمند را، ضروری دانست و یادآور شد: توسعه فرهنگی جامعه به بالندگی مردم و هنرمندان است.

ثمینی تصریح کرد: امروز با گشودن پیچ رسانه، در دورترین نقاط سرزمینی مردم به رادیو و تلویزیون دسترسی دارند و باید از این فرصت برای بازگشت به اصل فرهنگی جامعه استفاده کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در خراسان شمالی به حداقل های فرهنگی دست یافته ایم، اضافه کرد: هنوز فاصله زیاد است و با توجه به غنای فرهنگی استان باید در این راستا بیشتر تلاش شود.

گفتنی است، سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در خراسان شمالی با اکران ١٦ فیلم فاخر این دوره از جشنواره از ١٤ بهمن‌ماه جاری آغاز و تا ٢٢ همین ماه در بجنورد ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار